Οι συνεργάτες, τα μέλη, οι αναγνώστες και οι φίλοι του Acidart.gr ψηφίζουν τα βιβλία της χρονιάς.
Σας καλούμε να ψηφίσετε ποια, κατά τη γνώμη σας, είναι:
1. Tα καλύτερα ελληνικά λογοτεχνικά βιβλία που εκδόθηκαν το 2010. Μπορείτε να ψηφίσετε από 1 έως 3 βιβλία.
2. Tα καλύτερα μεταφρασμένα λογοτεχνικά βιβλία που εκδόθηκαν το 2010. Μπορείτε να ψηφίσετε από 1 έως 3 βιβλία.
Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 10/01/11, και λίγες μέρες αργότερα θα ανακοινωθούν τα δύο top 5.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
- Παρακαλούμε να στείλετε τις επιλογές σας στο: acidart.gr@gmail.com
- Ένδειξη-τίτλος με λατινικούς χαρακτήρες (για τυχόν προβλήματα ασυμβατότητας) θα είναι: TA KALYTERA BIBLIA 2010
- Από κάτω θα αναγράφεται: όνομα συγγραφέα και τίτλος, για τις επιλογές σας στην ελληνική και τη μεταφρασμένη λογοτεχνία.
Ευχαριστούμε πολύ
Καλή χρονιά!
Καλά διαβάσματα...
http://www.acidart.gr/
ΤΟ ΣΥΡΤΑΡΙ ΜΟΥ (ΨΑΞΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ)
▼
Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
ΣΕ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ
Δε θα λένε: Τον καιρό που η βελανιδιά τα κλαδιά της
ανεμοσάλευε.
Θα λένε: Τον καιρό που ο μπογιατζής τσάκιζε τους εργάτες.
Δε θα λένε: Τον καιρό που το παιδί πετούσε βότσαλα πλατιά στου
ποταμού το ρέμα.
Θα λένε: Τον καιρό που ετοιμάζονταν οι μεγάλοι πόλεμοι.
Δε θα λένε: Τον καιρό που μπήκε στην κάμαρα η γυναίκα.
Θα λένε: Τον καιρό που οι μεγάλες δυνάμεις συμμαχούσαν
ενάντια στους εργάτες.
Μα δε θα λένε: Ήτανε σκοτεινοί καιροί.
Θα λένε: Γιατί σώπαiναν οι ποιητές τους;
Μπέρτολτ Μπρεχτ
Δε θα λένε: Τον καιρό που η βελανιδιά τα κλαδιά της
ανεμοσάλευε.
Θα λένε: Τον καιρό που ο μπογιατζής τσάκιζε τους εργάτες.
Δε θα λένε: Τον καιρό που το παιδί πετούσε βότσαλα πλατιά στου
ποταμού το ρέμα.
Θα λένε: Τον καιρό που ετοιμάζονταν οι μεγάλοι πόλεμοι.
Δε θα λένε: Τον καιρό που μπήκε στην κάμαρα η γυναίκα.
Θα λένε: Τον καιρό που οι μεγάλες δυνάμεις συμμαχούσαν
ενάντια στους εργάτες.
Μα δε θα λένε: Ήτανε σκοτεινοί καιροί.
Θα λένε: Γιατί σώπαiναν οι ποιητές τους;
Μπέρτολτ Μπρεχτ
Εύχομαι σε όλους τους φίλους και φίλες που στηρίζετε το blog ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ. Επέλεξα το πασίγνωστο ποίημα του Μπρεχτ για να θυμόμαστε όλοι το χρέος που έχουμε απέναντι στον εαυτό μας κυρίως και μετά στους άλλους. Σ' αυτούς τους σκοτεινούς καιρούς που ζούμε ας μη σωπαίνουμε τουλάχιστον.
Ας είμαστε θετικοί, αισιοδόξοι, δοτικοί ας γκινιάζουμε λιγότερο και ας προσπαθούμε περισσότερο και θα τα καταφέρουμε. Ας χρωματίζουμε τη ζωή με τα πινέλα του Καζαντζάκη και ας οραματιζόμαστε την Ελλάδα με τα μάτια του Ελύτη.
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2011
Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010
Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010
Αποτελέσματα λογοτεχνικού διαγωνισμού logoclub.gr
Νο 1. ΚΑΙ Ο ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Το χέρι που κουνάει τη βροχή
Η διάτρητη κατάσταση της βροχής
καπνούς στο στόμα αφήνει
όχι νερό
τα κτήνη με τις ομπρέλες περιφέρουν
τις αρχαίες τρύπες της πόλης
πάνω κάτω και πλαγίως
για να τελειώσει κάποτε
η αγοροπωλησία
να πουληθεί το σκοτάδι
και πάλι από την αρχή
αυτή η τρομερή ώρα που ο ουρανός δαγκώνεται
χύνοντας
ξεχύνοντας
αφηνιασμένος μαραζώνει
φτύνει τα κόκαλα
από τις ράχες των
σύννεφων
κι ύστερα
ζαλισμένος από την περίεργη ανθοφορία των ανθρώπων
(μα, όλοι φορούν καπέλο, φορούν πρόσωπα και χέρια και ιστούς ονείρων)
γλιστρά απαλά σε ένα απλωμένο χέρι
ένα τόσο δα χέρι
που αιμορραγεί
από την πρόστυχη βροχή
ΡΑΟΥΛ Κ ( Διονύσης Μαρίνος )
Η διάτρητη κατάσταση της βροχής
καπνούς στο στόμα αφήνει
όχι νερό
τα κτήνη με τις ομπρέλες περιφέρουν
τις αρχαίες τρύπες της πόλης
πάνω κάτω και πλαγίως
για να τελειώσει κάποτε
η αγοροπωλησία
να πουληθεί το σκοτάδι
και πάλι από την αρχή
αυτή η τρομερή ώρα που ο ουρανός δαγκώνεται
χύνοντας
ξεχύνοντας
αφηνιασμένος μαραζώνει
φτύνει τα κόκαλα
από τις ράχες των
σύννεφων
κι ύστερα
ζαλισμένος από την περίεργη ανθοφορία των ανθρώπων
(μα, όλοι φορούν καπέλο, φορούν πρόσωπα και χέρια και ιστούς ονείρων)
γλιστρά απαλά σε ένα απλωμένο χέρι
ένα τόσο δα χέρι
που αιμορραγεί
από την πρόστυχη βροχή
ΡΑΟΥΛ Κ ( Διονύσης Μαρίνος )
Νο 2. Στην τελική κατάταξη
Υφαίνω
Υφαίνω στίχους
για να χρωματίζω την ώρα
μακριά σου.
Όπως την Πηνελόπη
που αδημονούσε να δει
τον Οδυσσέα.
Προσμονή υφαίνοντας.
Υπομονή εμμένοντας
στο χρώμα των ματιών σου.
Από αυτά παίρνω και δημιουργώ
στον αργαλειό της ψυχής μου.
Μικρά νήματα οι λέξεις σου
απαιτούν επιδεξιότητα
από τα χέρια μου για να μην σπάσουν
και κοπεί η δημιουργία στα δυο.
Απαλό άγγιγμα
με την άκρη των δακτύλων.
Προσεκτικά. Προστατευτικά.
Ιστοί αράχνης
αυτά που σε πονάνε.
Ρίχνω σταγόνες
από το πάθος μου,
να εντοπίσω που βρίσκονται
κι αυτές υδατοδρομούν πάνω τους.
Αντινόη
Υφαίνω στίχους
πάνω στους ιστούς που ασημίζουν.
Πολλά σε θυμίζουν...
Υφαίνω φιλιά
τα ράβω πάνω στους ιστούς σου
για να φύγει ο πόνος
που σαν ικέτης επιθυμεί να παραμείνει.
Δέσποινα Κονταξή
Υφαίνω στίχους
για να χρωματίζω την ώρα
μακριά σου.
Όπως την Πηνελόπη
που αδημονούσε να δει
τον Οδυσσέα.
Προσμονή υφαίνοντας.
Υπομονή εμμένοντας
στο χρώμα των ματιών σου.
Από αυτά παίρνω και δημιουργώ
στον αργαλειό της ψυχής μου.
Μικρά νήματα οι λέξεις σου
απαιτούν επιδεξιότητα
από τα χέρια μου για να μην σπάσουν
και κοπεί η δημιουργία στα δυο.
Απαλό άγγιγμα
με την άκρη των δακτύλων.
Προσεκτικά. Προστατευτικά.
Ιστοί αράχνης
αυτά που σε πονάνε.
Ρίχνω σταγόνες
από το πάθος μου,
να εντοπίσω που βρίσκονται
κι αυτές υδατοδρομούν πάνω τους.
Αντινόη
Υφαίνω στίχους
πάνω στους ιστούς που ασημίζουν.
Πολλά σε θυμίζουν...
Υφαίνω φιλιά
τα ράβω πάνω στους ιστούς σου
για να φύγει ο πόνος
που σαν ικέτης επιθυμεί να παραμείνει.
Δέσποινα Κονταξή
Νο 3. Στην τελική κατάταξη
ΑΝ ΜΕ ΡΩΤΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ
Λένε πως καταφύγιο μεγάλο είναι η ποίηση
Μα εγώ θαρρώ ξεδιάντροπο γυμνό κορμί
Φωνή στην έρημο γεμάτη οίηση
Μια πόρνη ένοχη που δίψασε για προσευχή.
Γύρω η άνοιξη γελά, πικρά με κοροϊδεύει
Ο έρωτας προσπέρασε και τη συνήθεια φέρνει
Μα η ποίηση η πονηρή αλλού με ταξιδεύει
Και ηδονές φανταστικές του νου μου ανασταίνει.
Λόγια γλυκά μεθυστικά στ' αυτί μου ψιθυρίζει
Μου ανοίγει πύλες να διαβώ, θάλασσες να περάσω
Μα όταν τις κρύβω μυστικά σελίδες μου ξεσκίζει
Το πρώτο βήμα είναι αυτό, ντροπές να ξεπεράσω.
Με άλλες σκέψεις ξεκινώ με άλλες καταλήγω
Και η μοναξιά αφόρητη μα αναγκαία φίλη
Τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού αντάμωνα για λίγο
Όταν στις λέξεις έπλεκα το πνέμα με την ύλη.
Και όταν εκείνη με' βγαζε γυμνή σε ανθρώπου μάτια
Για το έργο της περήφανη σε λίκνισμα όλο χάρη
Πόσο ποθούσα τα χαρτιά να έκαμα κομμάτια
Μα κρίμα τέτοια πρόκληση κανείς να αναβάλλει.
"ΑΡΓΟΥΕΝ"
Λένε πως καταφύγιο μεγάλο είναι η ποίηση
Μα εγώ θαρρώ ξεδιάντροπο γυμνό κορμί
Φωνή στην έρημο γεμάτη οίηση
Μια πόρνη ένοχη που δίψασε για προσευχή.
Γύρω η άνοιξη γελά, πικρά με κοροϊδεύει
Ο έρωτας προσπέρασε και τη συνήθεια φέρνει
Μα η ποίηση η πονηρή αλλού με ταξιδεύει
Και ηδονές φανταστικές του νου μου ανασταίνει.
Λόγια γλυκά μεθυστικά στ' αυτί μου ψιθυρίζει
Μου ανοίγει πύλες να διαβώ, θάλασσες να περάσω
Μα όταν τις κρύβω μυστικά σελίδες μου ξεσκίζει
Το πρώτο βήμα είναι αυτό, ντροπές να ξεπεράσω.
Με άλλες σκέψεις ξεκινώ με άλλες καταλήγω
Και η μοναξιά αφόρητη μα αναγκαία φίλη
Τη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού αντάμωνα για λίγο
Όταν στις λέξεις έπλεκα το πνέμα με την ύλη.
Και όταν εκείνη με' βγαζε γυμνή σε ανθρώπου μάτια
Για το έργο της περήφανη σε λίκνισμα όλο χάρη
Πόσο ποθούσα τα χαρτιά να έκαμα κομμάτια
Μα κρίμα τέτοια πρόκληση κανείς να αναβάλλει.
"ΑΡΓΟΥΕΝ"
Νο 4. Στην τελική κατάταξη
ΑΚΙΝΗΤΟ ΣΩΜΑ
Γη των υποσχέσεων ακίνητο σώμα
μες το φως γεμίζεις την ψυχή μου
κοιμισμένα χρώματα βασιλικά αρώματα
στην φλέβα φυλάς, μικρή μου πόλη
Στην πορφύρα της νιότης σε γνώρισα διαβάτη
στα παλιά σπίτια στα ανοιχτά παράθυρα
στις λέξεις που την ψυχή και την σιωπή
βαραίνουν, στην βαθιά αναμέτρηση
Ο Ήλιος αλλάζει συνέχεια γωνία
κι όλο στα πέρατα του κόσμου ταξιδεύει
Αθωότητα και ενοχή σε ένα θαύμα
να με φιλάς ,να με ξυπνάς να με κοιμίζεις
Εμαθα να διαβάζω με τον λογισμό
μπροστά μου απλώνεται η πόλη
στον ίσιο δρόμο δένδρα ταιριασμένα
στις άκρες των ματιών παγιδευμένα
Τα χρόνια τρυφεροί βλαστοί που ξεριζώθηκαν
λιώνει το στήθος την καρδιά μου
οι φίλοι ξεχάστηκαν σε ταραγμένες πόλεις
λευκό αστέρι έγινα και ταξιδεύω
Μα ,κάποιος θυμάται …κάποιος λαχταρά
ουράνια δαχτυλίδια από τα ίδια δάκρυα από
τα ίδια φιλιά παλιά και νέα
ο αγέρας φέρνει το φως, του νου τα άνθη
…….. ξημερώνει μια νέα μέρα
Ευτυχία
μες το φως γεμίζεις την ψυχή μου
κοιμισμένα χρώματα βασιλικά αρώματα
στην φλέβα φυλάς, μικρή μου πόλη
Στην πορφύρα της νιότης σε γνώρισα διαβάτη
στα παλιά σπίτια στα ανοιχτά παράθυρα
στις λέξεις που την ψυχή και την σιωπή
βαραίνουν, στην βαθιά αναμέτρηση
Ο Ήλιος αλλάζει συνέχεια γωνία
κι όλο στα πέρατα του κόσμου ταξιδεύει
Αθωότητα και ενοχή σε ένα θαύμα
να με φιλάς ,να με ξυπνάς να με κοιμίζεις
Εμαθα να διαβάζω με τον λογισμό
μπροστά μου απλώνεται η πόλη
στον ίσιο δρόμο δένδρα ταιριασμένα
στις άκρες των ματιών παγιδευμένα
Τα χρόνια τρυφεροί βλαστοί που ξεριζώθηκαν
λιώνει το στήθος την καρδιά μου
οι φίλοι ξεχάστηκαν σε ταραγμένες πόλεις
λευκό αστέρι έγινα και ταξιδεύω
Μα ,κάποιος θυμάται …κάποιος λαχταρά
ουράνια δαχτυλίδια από τα ίδια δάκρυα από
τα ίδια φιλιά παλιά και νέα
ο αγέρας φέρνει το φως, του νου τα άνθη
…….. ξημερώνει μια νέα μέρα
Ευτυχία
Νο 5. Στην τελική κατάταξη.
Ρωμαίος και Ιουλλιέτα
-Όταν ο Σαίξπηρ έμαθε
να αγαπά μας έδωσε
το ‘’Ρωμαίος και την Ιουλλιέτα΄΄
έργο ψυχής εφηβικής
-Κάνετε λάθος αγαπητέ
Το έργο αυτό είναι όψιμο
όταν ο ποιητής κοίταξε γύρω του
και δεν είδε τίποτα
,όταν κοίταξε μέσα του και
είδε τα πάντα
-Κάνετε λάθος και οι δύο
Ο Ρωμαίος και η Ιουλλιέτα εφεύραν τον Σαίξπηρ
δεν είναι πρόσωπα αγάπης
αλλά ζεστά σάρκινα πλάσματα
φτιαγμένα μέσα από πολιτικές συζητήσεις
με τα παιδιά των πορνείων
μέσα από ποτά κερασμένα
με μια δόση λύπησης
και συγκαταβατικότητας
με φθηνά τσιγάρα που τα πωλούν χύμα
Κι ο Σαίξπηρ, για ευχαριστώ ,
έκανε το Ρωμαίο Κολοσσό
πάνω από τα εργοστάσια του Μπίρμινχαμ
,για να καλημερίζει τους εργάτες και να τους ψυχώνει
και την Ιουλλιέτα αστερισμό
για να μάθουμε όλοι να αγαπάμε
Ν.Γ.
-Όταν ο Σαίξπηρ έμαθε
να αγαπά μας έδωσε
το ‘’Ρωμαίος και την Ιουλλιέτα΄΄
έργο ψυχής εφηβικής
-Κάνετε λάθος αγαπητέ
Το έργο αυτό είναι όψιμο
όταν ο ποιητής κοίταξε γύρω του
και δεν είδε τίποτα
,όταν κοίταξε μέσα του και
είδε τα πάντα
-Κάνετε λάθος και οι δύο
Ο Ρωμαίος και η Ιουλλιέτα εφεύραν τον Σαίξπηρ
δεν είναι πρόσωπα αγάπης
αλλά ζεστά σάρκινα πλάσματα
φτιαγμένα μέσα από πολιτικές συζητήσεις
με τα παιδιά των πορνείων
μέσα από ποτά κερασμένα
με μια δόση λύπησης
και συγκαταβατικότητας
με φθηνά τσιγάρα που τα πωλούν χύμα
Κι ο Σαίξπηρ, για ευχαριστώ ,
έκανε το Ρωμαίο Κολοσσό
πάνω από τα εργοστάσια του Μπίρμινχαμ
,για να καλημερίζει τους εργάτες και να τους ψυχώνει
και την Ιουλλιέτα αστερισμό
για να μάθουμε όλοι να αγαπάμε
Ν.Γ.
Πηγή:
http://www.logoclub.gr/logo-page/49-poiisi/1099-2010-10-09-18-57-20.html
Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ « ΑΘΛΟΝ ΠΟΙΗΣΕΩΣ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΛΕΝΑΣ ΣΤΡΕΦΗ - ΚΟΥΤΣΟΧΕΡΑ 2010»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΒΡΑΒΕΙΟ:
Τίτλος Ποιήματος: «Εκεί»
Μαθητής: Σπύρος Λαγκαδινός
Σχολείο: 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
ΕΠΑΙΝΟΙ :
α) Τίτλος Ποιήματος: «1943»
Μαθήτρια: Χαρά Σπηλιώτη
Σχολείο: 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
β) Τίτλος Ποιήματος: «Ο θρήνος της μάνας»
Μαθήτρια: Κωνσταντίνα Μητσάκη
Σχολείο: 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΒΡΑΒΕΙΟ:
Τίτλος Ποιήματος: « 2:34΄»
Μαθήτρια: Μυρτώ Θεοχαρίδου
Σχολείο: Παγκύπριο Γυμνάσιο
ΕΠΑΙΝΟΙ :
α)Τίτλος Ποιήματος: «Η αιώνια μνήμη»
Μαθήτρια : Ελένη Οικονόμου
Σχολείο: Μορφωτικό και Εκπαιδευτικό Ίδρυμα
«Άγιος Απόστολος ο Νέος»-Βόλος
β)Τίτλος Ποιήματος: «Το Καλαβρυτινό Ολοκαύτωμα»
Μαθήτρια: Σοφία Χαντζή
Σχολείο: 1ο Γυμνάσιο Ν. Μάκρης
ΛΥΚΕΙΟ
ΒΡΑΒΕΙΟ:
«Πάνος Πόλκας» : Τίτλος Ποιήματος: «Ο Όρκος»
Μαθήτρια: Δέσπω Φωτίου
Σχολείο: Λύκειο Πολεμιδίων-Λεμεσός
ΕΠΑΙΝΟΙ :
α)Τίτλος Ποιήματος: « Στα Καλάβρυτα»
Μαθήτρια: Μαριλένα Μιχαηλίδου
Σχολείο: Λύκειο Αγ. Φυλάξεως-Λεμεσός
β)Τίτλος Ποιήματος: «Άντρας δώδεκα χρονών»
Μαθήτρια: Χάρις Νικολάου
Σχολείο: Λύκειο Εθνομάρτυρα Κυπριανού-Λευκωσία
ΑΕΙ
ΕΠΑΙΝΟΣ :
Τίτλος Ποιήματος: « Θούριος Πεσόντων Νικητών στο
Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων»
Φοιτητής: Τενεκετζής Σταύρος
Σχολή: ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ-Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διήγημα της Νάνσυς Σπετσιώτη
ΔΙΗΓΗΜΑ
«ΤΑ ΒΑΦΤΙΣΙΑ»
Της Νάνσυς Σπετσιώτη
Βραβείο Εφημερίδας Ελευθερία
Copyright 2008
Το κλάμα του νεοφώτιστου Νικηφόρου έσπασε για λίγο τη βοή από τα πηγαδάκια των καλεσμένων που κρατώντας το κυπελλάκι με το γλυκό έβγαιναν σιγά σιγά στο προαύλιο της εκκλησίας. Η κολυμπήθρα έμεινε μόνη με το λαδωμένο νερό ασάλευτο μέσα της.
Το μεσημέρι του Ιούνη ζεστό και υγρό, έφερνε ατονία κι έκανε τις βεντάλιες να κινούνται με γρηγορότερο ρυθμό. Μα δεν ήταν μόνο η ατονία αυτό που τους κατέλαβε όλους μα κάτι άλλο αδιόρατο. Κάτι που δεν είχε σχέση με τις ακτίνες του ήλιου.
Στο Νικηφόρο, τον πρεσβύτερο, η δυσφορία ήταν πιο έντονη. Είχε βγάλει από ώρα τη γραβάτα του, την ακούμπησε σ’ ένα στασίδι και την ξέχασε μέσα στην εκκλησία. Λίγο τον ένοιαζε. Απαντούσε μ’ ένα ευχαριστώ στις ευχές για τον εγγονό του και η σκέψη του ταξίδευε αλλού. Οι περισσότεροι γνώριζαν που, αλλά κανείς δεν θέλησε να θίξει το θέμα μπροστά του. Αρκέστηκαν μόνο σε μικροσυζητήσεις και μεταξύ τους κουτσομπολιά.
Κάποια από αυτά έφτασαν και στα αυτιά του γιού του Τάκη καθώς περνούσε ανάμεσα απ’ τις παρέες των καλεσμένων. Δεν κοίταξε καν. Είχε συνηθίσει τρία χρόνια τώρα. Έτσι προσπαθούσε να πείσει τον εαυτό του. Ότι συνήθισε. Δεν ήταν όμως μόνο ο εαυτός του, ήταν και η Δήμητρα. Πόσα προσπάθησε να συνηθίσει κι αυτή… Πόσα να καταλάβει… Κι όμως ήταν πάντα με το χαμόγελο και μια γλυκιά καλοσύνη στα μάτια. Αυτή τη «γλυκιά καλοσύνη» ερωτεύτηκε ο Τάκης και δέχτηκε όλα τα πύρα…
Το κλάμα του μικρού Νικηφόρου ακούστηκε και πάλι για λίγο. Είχε δυσφορήσει μέσα στο γαλάζιο βαφτιστικό του κοστούμι και ποδάριζε στην αγκαλιά της Δήμητρας. Αυτή χαμογελώντας του προσπάθησε να τον ησυχάσει. Με το βλέμμα της έψαξε τον Τάκη που κάτι κουβέντιαζε σε μια γωνιά με τον κουμπάρο. Πήγε προς το μέρος του και του ‘δωσε να κρατήσει τον μικρό για να μπορέσει να τακτοποιήσει το κουτί με τα βαφτιστικά του και τα γλυκά που είχαν απομείνει. Ο Νικηφόρος παρότι άλλαξε αγκαλιά δεν σταμάτησε τη γκρίνια και κάρφωσε το βλέμμα του στην πόρτα της εκκλησίας.
Οι πιο πολλοί καλεσμένοι ήταν ακόμη σκόρπιοι στο προαύλιο και άλλοι ανέβαιναν στα αυτοκίνητά τους που θα τους πήγαιναν ως την ταβέρνα για το τραπέζι της βάφτισης. Και τότε κάθε κουβέντα σταμάτησε. Όλοι κοκάλωσαν σαν να ΄βλεπαν το πιο μυστήριο πράγμα του κόσμου. Πισωπάτησαν, σαν να τους τραβούσε μια περίεργη δύναμη, και κάναν δρόμο, για να περάσει ανάμεσά τους. Η Μάγδα. Και πέρασε λες και ήταν η Ελισάβετ. Δεν κοίταξε κανέναν. Ούτε δεξιά, ούτε αριστερά. Ο Τάκης έβγαινε εκείνη τη στιγμή από την εκκλησία με το παιδί στην αγκαλιά, που παραλίγο να του πέσει απ’ τα χέρια. Το συγκράτησε και στύλωσε το βλέμμα του στη Μάγδα που προχωρούσε με βήμα σταθερό και πλησίαζε.
Πόσο καιρό είχε να δει τη μάνα του; Τρεις, τέσσερις μήνες; Από τότε που υποχώρησε πάλι και πήγε στο νοσοκομείο να τη δει. Είχε βγάλει τη χολή. Ούτε ευχαριστώ δεν γύρισε να πει στα περαστικά που της είπε… Κι έφυγε πιο βαρύς και πιο άδειος από πριν. Γιατί να προσπαθεί; Γιατί προσπαθεί τρία χρόνια τώρα; Του έκλεισε την πόρτα κι αυτός να περιμένει εκεί, μια χαραμάδα φως. Μια χαραμάδα φως που χάθηκε από τότε που ήρθε η Δήμητρα. Γιατί; Για το παράλογο, που δεν ξέρουμε από πού θα μας πιάσει και πόσο καιρό θα μας κρατήσει φυλακισμένους. Αυτό το παράλογο φυλάκισε και τη Μάγδα και την έκλεισε στις σκέψεις της και στις εμμονές της. Ήθελε άλλα για το γιο της, δεν ήρθαν και η πόρτα έκλεισε. Ούτε για τον εγγονό της δεν άνοιξε.
Όλα αυτά πέρασαν σαν αστραπή απ’ το μυαλό του Τάκη. Η Μάγδα έφτασε μπροστά σε πατέρα και γιο, σταμάτησε και έμεινε να τους κοιτάει. Μόνο ο μικρός πήγε να την ακουμπήσει με το χεράκι του κι αυτή το πήρε και το φίλησε. Πρώτη φορά έβλεπε το εγγόνι της. Ο Τάκης γονάτισε εκεί στα σκαλιά. Όλοι οι άλλοι αγαλματάκια ακούνητα να κοιτάζουν λες και γινόταν η δευτέρα παρουσία.
Μετά σαν να τους τράβηξε μαγνήτης άρχισαν ν’ ακολουθούν τη Μάγδα που μπήκε στην εκκλησία. Άναψε κερί, φίλησε μια εικόνα της Παναγίας, ψιθύρισε κάτι και προχώρησε προς τα μέσα. Οι καλεσμένοι ν’ ακολουθούν. Ο Τάκης στριμώχτηκε ανάμεσά τους και μπήκε με το παιδί μπροστά, μπροστά. Η Δήμητρα, που χε βγει με τη μάνα της να βάλουν τα γλυκά που χαν περισσέψει στο αυτοκίνητο, καθόταν πίσω. Ο Νικηφόρος απ’ την ταραχή του μπήκε μέσα την εκκλησία με το τσιγάρο και το ‘σβησε πάνω στο χαλί. Η Μάγδα κάτι έψαξε για λίγο στο χώρο και όρμησε προς την κολυμπήθρα. Κάθισε μπροστά της και την κοιτούσε. Ο νεωκόρος που ήταν πιο δίπλα κάτι πήγε να πει, αλλά τα ‘χασε. Έμεινε κι αυτός να την κοιτάζει όπως κι ο παπάς που εκείνη την ώρα ξαναμπήκε στην εκκλησία. Όλοι ακούνητοι. Η Μάγδα με το βλέμμα καρφωμένο στην κολυμπήθρα. Έβγαλε το σακάκι της και άρχισε σιγά, σιγά, τελετουργικά, να ξεκουμπώνει τα κουμπιά απ’ το πουκάμισο. Βούτηξε τα χέρια στην κολυμπήθρα κι έριξε δυο χούφτες απ’ το λαδωμένο νερό στο πρόσωπο. Μετά έβγαλε και το πουκάμισο κι έμεινε με το σουτιέν, σαν να μην υπήρχε κανένας. Δύο τρία πιτσιρίκια μόνο γελάσανε. Όλοι βουβοί και το μωρό άχνα. Μετά πήρε την κανάτα που γεμίζουν την κολυμπήθρα τη γέμισε νερό κι άρχισε να το ρίχνει πάνω στο κεφάλι της. Συνέχισε για ακόμη μια, δυο φορές. Ο παπάς έκανε το σταυρό του. Το νερό να τρέχει στο πάτωμα, αυτή να είναι βρεγμένη απ’ την κορφή μέχρι τα νύχια και να μην κινείται κανείς. Στο τρίτο γέμισμα της κανάτας γύρισε προς τον κόσμο. Τα μάτια της ήταν κόκκινα απ’ το κλάμα. Σήκωσε την κανάτα ψηλά κι έριξε το νερό πάνω της. Κι εκείνη την ώρα, δεν ξέρω πως, ο μικρός άρχισε να χτυπάει παλαμάκια. Τον ακολούθησαν και οι υπόλοιποι, όλοι, έτσι αντανακλαστικά και σ’ ένα δευτερόλεπτο γέμισε η εκκλησία χειροκροτήματα. Χειροκροτήματα ασταμάτητα. Ο κόσμος να χειροκροτά κι η Μάγδα να χει μείνει με την κανάτα στα χέρια να κοιτάζει. Έτσι στάθηκε για λίγο και μετά προχώρησε προς τον Τάκη του ‘δωσε την κανάτα και του πήρε απ’ τα χέρια το παιδί. Αυτό ούτε κιχ δεν έβγαλε. Το χειροκρότημα σταμάτησε. Σιωπή. Η Μάγδα παραμέρισε τον κόσμο που έκανε πίσω για να περάσει. Έφτασε μπροστά στη Δήμητρα που την κοιτούσε κι ήτανε έτοιμη να βάλει τα κλάματα. Της έδωσε το παιδί στα χέρια και τη φίλησε. Κάθισαν για λίγη ώρα έτσι κοιτάζοντας η μία την άλλη. Μετά όλοι ξαναζωντάνεψαν. Ο Τάκης πήγε κι έβαλε τη μάνα του να καθίσει. Η αδερφή της Δήμητρας την πήρε και βγήκαν έξω και η αδερφή του Νικηφόρου έριξε στην πλάτη της Μάγδας την πετσέτα του παιδιού. Μόνο ο Νικηφόρος έμεινε κόκαλο, μόνο τα μάτια του παίζαν και περνούσαν μια απ’ την κολυμπήθρα και μια απ’ τη γυναίκα του.
Μετά όλοι έτσι όπως μπήκαν ομαδικά έτσι και βγήκανε. Μείνανε στο προαύλιο κάμποση ώρα σχολιάζοντας το γεγονός. Τι να πούνε…; Μέχρι που βγήκε ο Τάκης στα σκαλιά και φώναξε να φύγουν για την ταβέρνα που τους περίμεναν. Φύγανε. Στην ταβέρνα περίμεναν πως και πώς να ρθει η Μάγδα. Δεν ήρθε. Ούτε η Δήμητρα. Ήθελαν να βρεθούν μόνες στο σπίτι να μιλήσουν.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΝΑΝΣΥ ΣΠΕΤΣΙΩΤΗ
Γεννήθηκε στη Λάρισα το 1981. Είναι φοιτήτρια της σχολής Κινηματογράφου του Α.Π.Θ και απόφοιτη της σχολής Διοίκησης επιχειρήσεων του ΤΕΙ Λάρισας (2004). Έχει γράψει τα θεατρικά έργα «Balance», (το Μάιο του 2008 παρουσιάστηκε στο Εθνικό θέατρο υπό μορφή θεατρικού αναλογίου), «Ταμπλό βιβάν», (3ο κρατικό βραβείο θεατρικού έργου - 2008), «Τα κορδόνια», «Burn», «Οινόπνευμα» (μονόπρακτο), «Το πέταγμα του Ίωνα» (παιδικό), (παρουσιάστηκε στις παιδιατρικές κλινικές των νοσοκομείων της Λάρισας (Απρίλιος 2009) Υπό την αιγίδα του Θεσσαλικού θεάτρου. «Το μπαλόνι» (μικρός θεατρικός μονόλογος που παρουσιάστηκε σε θεατρικά φεστιβάλ της Αθήνας μέσα στο 2008), «Rose 2112», (μικρός θεατρικός μονόλογος, παρουσιάστηκε στο θέατρο Φούρνος τον Οκτώβρη του 2008). Έχει σκηνοθετήσει και γράψει το σενάριο της μικρού μήκους ταινίας με τίτλο «Αποχαιρετισμός στα όπλα…» (2008) με τους Θύμιο Καρακατσάνη, Γεράσιμο Σκιαδαρέση και Έρση Μαλικένζου. Προβλήθηκε στους κινηματογράφους μπροστά από την ταινία «Αυστηρώς κατάλληλο», Απέσπασε δύο τιμητικές διακρίσεις στο Φεστιβάλ μικρού μήκους Δράμας καθώς και βραβεία σε άλλα φεστιβάλ. Το σενάριό της απέσπασε το πρώτο βραβείο στο φοιτητικό φεστιβάλ Crash fest (2007). Επίσης έχει σκηνοθετήσει και γράψει το σενάριο της μικρού μήκους ταινίας με τίτλο «Τιμωρία» (2009). Από το 2001 έχει γράψει πάνω από 25 σενάρια μικρού και μεγάλου μήκους και βραβεύτηκε για το σενάριο μεγάλου μήκους με τίτλο «Εξ’ αίματος» στο διαγωνισμό σεναρίου Scripta manent. Μέσω του προγράμματος Media desk της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρακολούθησε κινηματογραφικά σεμινάρια στο εξωτερικό με εισηγητές τους (Miguel Machalski, David Hanson, Phil Parker, Christian Routh, Jurgen Wolff κ.α). Επίσης έχει παρακολουθήσει θεατρικά και κινηματογραφικά σεμινάρια στην Ελλάδα. Εργάζεται σαν κειμενογράφος σε διαφημιστικές εταιρίες και εργάστηκε σαν βοηθός διεύθυνσης παραγωγής στην τηλεοπτική σειρά «Ματωμένα χώματα».
Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010
Αποτελέσματα λογοτεχνικού διαγωνισμού
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
ΤΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2010
1. Διαγωνισμός Ποίησης. Βραβεύονται τα παρακάτω ποιήματα:
α) Με το 1ο βραβείο το ποίημα: «Στιγμές…» με το ψευδώνυμο «ΙΑΣΩΝ» που ανήκει στον κ. Δημήτριο Χονδρό.
β) Με το 2ο βραβείο το ποίημα: «Προσμένει το θαύμα» με το ψευδώνυμο «Αετός» που ανήκει στον κ. Δημήτριο Τριάντο.
γ) Με το 3ο βραβείο το ποίημα: «Πληγωμένο βουνό» με το ψευδώνυμο «Κόκκινο Λιθάρι» που ανήκει στην κα Ελένη Μουζάκη-Μπουρίτσα.
δ) Με τον 1ο Έπαινο το ποίημα: «Στενότης χώρου και χρόνου» με το ψευδώνυμο «Ελπίς» που ανήκει στη κα Άννα Μοσχονίδου.
ε) Με τον 2ο Έπαινο το ποίημα: «Παρουσία» με το ψευδώνυμο «Δημήτρης Ανατολικός» που ανήκει στον κο Δημήτριο Ορφανίδη.
στ) Με τον 2ο Έπαινο το ποίημα: «Ο Άγγελός μου» με το ψευδώνυμο «Κατερίνα» που ανήκει στην Αικατερίνα Μοναχή, κατά κόσμο Ευτυχία Κανέλλου. (Ισοβαθμία).
ζ) Με τον 3ο Έπαινο το ποίημα: «Τίμιος λαθρομετανάστης» με ψευδώνυμο «Τεύκρος» που ανήκει στην κα Ζωή Παπαδημητρίου – Τζιράκη.
2. Διαγωνισμός Διηγήματος. Βραβεύονται τα παρακάτω διηγήματα:
α) Με το 1ο βραβείο το διήγημα: «Η ζωντανή αφίσα» με το ψευδώνυμο «Δάφνος Δαφνιώτης», που ανήκει στον κ. Χρήστο Παπακίτσο.
β) Με το 2ο βραβείο το διήγημα «Οι στάχτες του κύκνου» με το ψευδώνυμο «Πεσμανθούλης» που ανήκει στον κ. Απόστολο Φορλίδα.
γ) Με το 3ο βραβείο το διήγημα: «Το Παράπονο της Σελήνης», με το ψευδώνυμο «Νυχτερινός Ταξιδιώτης» που ανήκει στον κ. Παναγιώτη Λώλο.
δ) Με τον 1ο Έπαινο το διήγημα: «Το άλλο πρόσωπο του γκάνγκστερ» με το ψευδώνυμο «Τζον Ντίλιγκερ» που ανήκει στον κ. Χάρη Μελιτά.
ε) Με τον 2ο Έπαινο το διήγημα: «το μπλε ονειράκι, η Μαρία και το χαμένο πορτοφόλι» με το ψευδώνυμο «Πολύχρωμο Κοχύλι», που ανήκει στην κα Δέσποινα Χ. Κηπουρού.
στ) Με τον 2ο Έπαινο το διήγημα: «Ένας νέος που του αρέσει να γράφει» με το ψευδώνυμο «Αντώνης Αντωνίου», που ανήκει στον κο Βαγγέλη Γεωργάκη. (Ισοβαθμία).
ζ) Με τον 3ο Έπαινο το διήγημα: «Το ισχυρό μητρικό ένστικτο μιας χωρικής μάνας που λειτούργησε ως επιβεβαίωση μιας αληθινής ιστορίας», με το ψευδώνυμο «Ανάχαρσις» που ανήκει στον κ. Κωνσταντίνο Βόγγα.
3. Ειδικά βραβεία λαογραφικού κειμένου:
α) Το κείμενο «Το τάισμα της βρύσης», με το ψευδώνυμο «Αναστασία» που ανήκει στην κα Παναγιώτα Π. Λάμπρη.
β) Το κείμενο «Θεογέφυρα» με το ψευδώνυμο «Άρης Ελατιώτης» που ανήκει στον κ. Αριστείδη Σχισμένο.
γ) Το κείμενο «Μια αληθινή ιστορία» με το ψευδώνυμο «ΟΥΤΙΣ» που ανήκει στον κ. Ηλία Ν. Βρατσίστα.
Ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Λ. Λευτέρης Τζόκας
Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010
Νέα ποιητική συλλογή από το Θοδωρή Βοριά
Κυκλοφόρησε τὸ νέο βιβλίο του Θοδωρή Βοριά μὲ τίτλο «Πυγολαμπίδες» [33 Χαϊκού] ἀπὸ τὴ σειρὰ Ὀκτασέλιδο τοῦ Μπιλιέτου τχ. 67 Ἰανουάριος-Φεβρουάριος 2011, τῶν ἐκδόσεων Μπιλιέτο.
[Τὴν καλλιτεχνικὴ ἐπιμέλεια τοῦ ἐξώφυλλου εἶχε ὁ ζωγράφος Γιάννης Δημητράκης]
[Πυγολαμπίδες]
Δράκοι τῆς νύχτας
καταπίνουν ἀστέρια
καὶ σκόρπιους στίχους
₪
Ὅταν νυχτώνει
τὰ μολύβια δὲ γράφουν,
γίνονται σφαῖρες.
Δείτε περισσότερα στο:
Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010
Παρουσίαση βιβλίου
Η παρουσίαση του βιβλίου "Savoir Vivre για καλλιτέχνες", του Γιώργου Γεωργακόπουλο, εκδόσεις Μελάνι, θα γίνει στο The Art Foundation, Νορμανού 5
Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου, στις 20:30.
Το βιβλίο διεισδύει και παρατηρεί τον κόσμο των καλλιτεχνών με μια ματιά καθαρή χωρίς υποκρισίες και τον ψεύτικο μύθο που τον περιβάλλει. Πρόθεση δεν είναι να υποκαταστήσει τα υπάρχοντα βιβλία, αλλά να τα συμπληρώσει. Διάφορες συμπεριφορές σχολιάζονται και αναλύονται με χιουμοριστικό και πολλές φορές με καυστικό τρόπο. Ό,τι λάμπει είναι χρυσός; Υπάρχει η «κακιά ώρα»; Που πιάνουν τόπο οι κολακείες; Τρώγονται τα σπαράγγια με μαχαιροπίρουνο; Ποιος είναι ο καθιστός ταύρος; Πόσο ακριβότερη από το κανονικό είναι η τιμή της «ψαγμένης γεύσης»; Από ποιους πόρους ζουν οι καλλιτέχνες; Γλείφουμε εκεί που φτύνουμε; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα ίσως απαντηθούν στις σελίδες του εγχειριδίου αυτού. Είκοσι χρόνια παρουσίας στον εικαστικό χώρο ως καλλιτέχνης και δεκαπέντε από αυτά με την ιδιότητα υπευθύνου δύο αιθουσών τέχνης μου έδωσαν το προνόμιο μιας μοναδικής παρατήρησης του χώρου και τη δυνατότητα μιας εις βάθος μελέτης των συμπεριφορών. Ας το μοιραστούμε.
Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου, στις 20:30.
Το βιβλίο διεισδύει και παρατηρεί τον κόσμο των καλλιτεχνών με μια ματιά καθαρή χωρίς υποκρισίες και τον ψεύτικο μύθο που τον περιβάλλει. Πρόθεση δεν είναι να υποκαταστήσει τα υπάρχοντα βιβλία, αλλά να τα συμπληρώσει. Διάφορες συμπεριφορές σχολιάζονται και αναλύονται με χιουμοριστικό και πολλές φορές με καυστικό τρόπο. Ό,τι λάμπει είναι χρυσός; Υπάρχει η «κακιά ώρα»; Που πιάνουν τόπο οι κολακείες; Τρώγονται τα σπαράγγια με μαχαιροπίρουνο; Ποιος είναι ο καθιστός ταύρος; Πόσο ακριβότερη από το κανονικό είναι η τιμή της «ψαγμένης γεύσης»; Από ποιους πόρους ζουν οι καλλιτέχνες; Γλείφουμε εκεί που φτύνουμε; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα ίσως απαντηθούν στις σελίδες του εγχειριδίου αυτού. Είκοσι χρόνια παρουσίας στον εικαστικό χώρο ως καλλιτέχνης και δεκαπέντε από αυτά με την ιδιότητα υπευθύνου δύο αιθουσών τέχνης μου έδωσαν το προνόμιο μιας μοναδικής παρατήρησης του χώρου και τη δυνατότητα μιας εις βάθος μελέτης των συμπεριφορών. Ας το μοιραστούμε.
Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010
Παρουσίαση νέας ποιητικής συλλογής
"Γιατί γράφει κανείς ποίηση?...
-Αυτός που βαθιά θρηνεί ,αυτός που αβίαστα χωρά σε μιά τσέπη, αυτός που υψώνει το βέλος στον ουρανο και το κοιτάει μέχρι να καταλήξει μέσα του, έχει την μέγιστη ευθύνη να περιγράψει πως ένιωσε...
Γράφω με έναν παλμό και μιά ανάσα-ως να πέσει ξανά στην σκέψη ο κεραυνός και να γράψω τον επόμενο..."
-στα βιβλιοπωλεια εντος ημερων το βιβλιο-ΕΣΟ ΔΑΙΜΩΝ- της ποιητριας Vennis Mak...
Η παρουσιαση του θα γινει-Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου · 7:00 μ.μ.
στο Θέατρο ΖΗΝΑ -Λ.Αλεξανδρας 74 (Πεδίο Άρεως)
-Αυτός που βαθιά θρηνεί ,αυτός που αβίαστα χωρά σε μιά τσέπη, αυτός που υψώνει το βέλος στον ουρανο και το κοιτάει μέχρι να καταλήξει μέσα του, έχει την μέγιστη ευθύνη να περιγράψει πως ένιωσε...
Γράφω με έναν παλμό και μιά ανάσα-ως να πέσει ξανά στην σκέψη ο κεραυνός και να γράψω τον επόμενο..."
-στα βιβλιοπωλεια εντος ημερων το βιβλιο-ΕΣΟ ΔΑΙΜΩΝ- της ποιητριας Vennis Mak...
Η παρουσιαση του θα γινει-Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου · 7:00 μ.μ.
στο Θέατρο ΖΗΝΑ -Λ.Αλεξανδρας 74 (Πεδίο Άρεως)
Εκπαιδευτικό σεμινάριο
Διαχείριση της Σχολικής Τάξης
Τρόποι διδασκαλίας που βοηθούν τους μαθητές να κατευθύνουντη μάθησή τους.
Απευθύνεται: Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας
Πότε (3 συναντήσεις): Σάββατο 22 Ιανουαρίου, 5 και 19 Φεβρουαρίου 2010, 10:00-13:00
Συντονίστρια: Άννα Στεφανάκου
Διοργάνωση: Κέντρο Βιωματικής & Συνεργατικής Μάθησης: Ανοιχτό Σχολείο, 2106640433 (Παιανία)
Πώς σχεδιάζουμε και υλοποιούμε ένα σχέδιο εργασίας;Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που αυτό το σεμινάριο καλείται να απαντήσει.
Πώς διαφοροποιούμε την ύλη;
Πώς οργανώνουμε την τάξη έτσι ώστε να μπορούμε να δουλέψουμε σε ομάδες;
Πώς μέσα από τον τρόπο που δομούμε τη διδασκαλία μας, σεβόμαστε τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών μας;
Πώς εφαρμόζουμε τη βιωματική μάθηση στην τάξη;
Οι συμμετέχοντες, θα ανακαλύψουν σταδιακά τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και θα βάλουν τις βάσεις για την εφαρμογή ενός παιδοκεντρικού συστήματος διδασκαλίας στην τάξη τους. Μέσα από παραδείγματα, πρακτικές εφαρμογές και ανταλλαγή απόψεων θα ξεδιπλωθεί ένας διαφορετικός τρόπος αντίληψης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Αυτό το σεμινάριο δίνει τη βάση και τα εφόδια στους εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να μπορούν να εντάξουν στην καθημερινή πρακτική της τάξης, την καλλιέργεια δεξιοτήτων απαραίτητων για τον ενήλικα του 21ου αιώνα – όπως η δημιουργικότητα, η συνεργατικότητα, η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, και πολλά άλλα.
Για πληροφορίες και εγγραφές:
Τηλ: 2106640433, site: www.anoixto-sxoleio.gr
Πηγή: asrtopeleki
Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010
Αποτελέσματα λογοτεχνικού διαγωνισμού
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία αξιολόγησης των διηγημάτων του λογοτεχνικού διαγωνισμού «ΛόγωΤέχνης» που διοργάνωσε η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Artspot, με θέμα την τέχνη. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό ήταν εντυπωσιακή και τα έγκυρα διηγήματα έφτασαν τα 269. Την κριτική επιτροπή αποτέλεσαν οι καταξιωμένοι συγγραφείς Ελένη Γκίκα, Λεία Βιτάλη, Μάνος Κοντολέων, Θανάσης Χειμωνάς και ο Γιάννης Φαρσάρης ως υπεύθυνος διοργάνωσης του διαγωνισμού.
Η εκδήλωση της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων και της βράβευσης των νικητών του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010, ώρα 18:00μ.μ, στον Πολυχώρο PassPort στον Πειραιά (Πλατεία Κοραή, πρώην κινηματογράφος High Life).
Την εκδήλωση θα ανοίξουν οι Oticons ensemble που θα ερμηνεύσουν κινηματογραφικά μουσικά θέματα διακεκριμένων συνθετών (Clint Mansell, Shigeru Umebayashi, Yann Tiersen, Philip Glass, Hans Zimmer κ.λ.π) διασκευασμένα για πιάνο βιολί και τσέλλο.
Η εκδήλωση της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων και της βράβευσης των νικητών του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010, ώρα 18:00μ.μ, στον Πολυχώρο PassPort στον Πειραιά (Πλατεία Κοραή, πρώην κινηματογράφος High Life).
Την εκδήλωση θα ανοίξουν οι Oticons ensemble που θα ερμηνεύσουν κινηματογραφικά μουσικά θέματα διακεκριμένων συνθετών (Clint Mansell, Shigeru Umebayashi, Yann Tiersen, Philip Glass, Hans Zimmer κ.λ.π) διασκευασμένα για πιάνο βιολί και τσέλλο.
- Δημήτρης Κουζής - βιολί,
- Σταύρος Παργινός - τσέλλο,
- Κώστας Κακούρης – πιάνο
Πληροφορίες
Ημερομηνία: 12/12/2010
Ώρα: 18.00
Πολυχώρος Passport
Καραϊσκου 119, Πλατεία Κοραή, Πειραιάς, 185 32
www.pass-port.gr
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Ημερομηνία: 12/12/2010
Ώρα: 18.00
Πολυχώρος Passport
Καραϊσκου 119, Πλατεία Κοραή, Πειραιάς, 185 32
www.pass-port.gr
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΗΜΕΡΙΔΑ:Τα πολλά πρόσωπα της αστυνομικής λογοτεχνίας
Ημερίδα με θέμα «Τα πολλά πρόσωπα της αστυνομικής λογοτεχνίας» διοργανώνει το Σάββατο 11 Δεκεμβρίου στην αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης» του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50) η Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (Ε.Λ.Σ.Α.Λ.), με τη συμμετοχή γνωστών συγγραφέων αστυνομικής λογοτεχνίας και μελετητών του είδους (μελών της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.).
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, τις εργασίες της οποίας θα συντονίσει ο Τεύκρος Μιχαηλίδης, εισηγήσεις θα πραγματοποιήσουν οι Ανδρέας Αποστολίδης («Το αστυνομικό αφήγημα, χθες και σήμερα»), Φίλιππος Φιλίππου («Ο Γιάννης Μαρής και η εποχή του»), Νίνα Κουλετάκη («Η εμφάνιση και η εξέλιξη της γυναίκας-ντετέκτιβ στην αστυνομική λογοτεχνία»), Τιτίνα Δανέλλη («Γυναίκες συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας»), Κώστας Κυριακόπουλος («Αστυνομικό ρεπορτάζ και νουάρ λογοτεχνία - Πόσο κοντά είναι η ειδησεογραφία και η μυθοπλασία στην Ελλάδα;»), Γιάννης Πανούσης («Έγκλημα και τιμωρία στις ποινικές επιστήμες και το αστυνομικό μυθιστόρημα») και Πέτρος Μαρτινίδης («Τα μυστήρια στην τέχνη»).Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό.
Επίσης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα διοργανωθεί διαγωνισμός, όπου το κοινό θα μπορεί να απαντήσει σε ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών σχετικά με το «Πόσο καλά γνωρίζουμε την ελληνική αστυνομική λογοτεχνία;» Τα βραβεία για τους τρεις πρώτους νικητές θα είναι μία σειρά από βιβλία αστυνομικής λογοτεχνίας και θεωρίας.
Η ημερίδα θα διαρκέσει από τις 18:00-21:00 και η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας
Νέα ιστοσελίδα στο διαδίκτυο
Το eBooks4Greeks.gr είναι μία νέα ιστοσελίδα που ευελπιστεί να φιλοξενήσει πολλά και ποιοτικά δωρεάν βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή (free e-books) στο μέλλον.
Σκοπός του eBooks4Greeks.gr είναι να συλλέξει εκτός των άλλων συγγραφέων και τα έργα πολλών από εσάς που “γνωρίζω” πως γράφετε, μα τις περισσότερες φορές κρατάτε τα γραπτά σας στο “σκοτάδι”, ίσως γιατί μέχρι σήμερα δεν βρήκατε την ευκαιρία για να τα δημοσιεύσετε.
Σκεφτείτε, πόσες επιστημονικές μελέτες, διπλωματικές & πτυχιακές εργασίες, λογοτεχνικά κείμενα, ποιήματα, σχολικά βοηθήματα, σπουδαίες σημειώσεις κλπ. “σβήνουν” ξεχασμένα σε κλειστά συρτάρια, σε κάποιες σκονισμένες βιβλιοθήκες ή σε παλιές δισκέτες, ενώ μπορούν να φανούν χρήσιμα σε πολλούς απο εμάς αναδεικνύοντας ταυτόχρονα και τα έργα και τους δημιουργούς τους.
Επισκεφθείτε το:
http://www.ebooks4greeks.gr
Σκοπός του eBooks4Greeks.gr είναι να συλλέξει εκτός των άλλων συγγραφέων και τα έργα πολλών από εσάς που “γνωρίζω” πως γράφετε, μα τις περισσότερες φορές κρατάτε τα γραπτά σας στο “σκοτάδι”, ίσως γιατί μέχρι σήμερα δεν βρήκατε την ευκαιρία για να τα δημοσιεύσετε.
Σκεφτείτε, πόσες επιστημονικές μελέτες, διπλωματικές & πτυχιακές εργασίες, λογοτεχνικά κείμενα, ποιήματα, σχολικά βοηθήματα, σπουδαίες σημειώσεις κλπ. “σβήνουν” ξεχασμένα σε κλειστά συρτάρια, σε κάποιες σκονισμένες βιβλιοθήκες ή σε παλιές δισκέτες, ενώ μπορούν να φανούν χρήσιμα σε πολλούς απο εμάς αναδεικνύοντας ταυτόχρονα και τα έργα και τους δημιουργούς τους.
Επισκεφθείτε το:
http://www.ebooks4greeks.gr
Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010
Νέο Εργαστήριο Γραφής : " ΤΩΡΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ"
Σάββατο, 18 Δεκεμβρίου στις 11:00 π.μ. - Σάββατο, 19 Μαρτίου 2011 στις 8:00 μ.μ. | |
Τοποθεσία | Πολυχώρος Designer's Dot Gallery |
---|---|
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΜΕΛΑΝΤΙΑΣ 8 (Ηλιουπόλεως και Φιλολάου,1ος// δρόμος της Φιλολάου) Αθήνα 11-631 Τηλ.: 6944.377.828 Αμαλίτα Κατσαντώνη Email: designersdotgallery@yahoo. ... Εργαλεία γραφής, ασκήσεις, παραδείγματα, διερεύνηση κανονιστικής αισθητικής, σημειολογία! Σ’ αυτό το εργαστήριο, θα πλησιάσουμε κυρίως το πρακτικό μέρος και τις διαστάσεις πρόσληψης λέξεων, μέσα από συγκεκριμένες δομές και σχηματοποιήσεις, ανά είδος γραφής, της κάθε ομάδας. Οι συμμετέχοντες, θα προχωρήσουν όποια ιδέα τους νέα ή παλιά, με σκοπό την απόδοσή της και προκειμένου να την ολοκληρώσουν και να προκύψουν: για την ομάδα ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ: μονόπρακτο/ μονόλογος ή μικρό θεατρικό τους για την ομάδα ΠΟΙΗΣΗΣ: ποιήματά τους και για την ομάδα ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ: διήγημα ή μυθιστόρημά τους (για το μυθιστόρημα, εάν ήδη το έχουν προ-επεξεργαστεί και θέλουν να το ενισχύσουν) οι συναντήσεις θα είναι κάθε Σάββατο από την 2η εβδομάδα Δεκεμβρίου '10 τρίωρο για την κάθε ομάδα και θα ολοκληρωθούν τη 2η εβδομάδα Μαρτίου ΄11 πρόγραμμα: * 11:00 - 14:00/διήγημα - μυθιστόρημα (με τον συγγραφέα Γ. Φιλιππίδη) * 14:00 - 17:00/ποίηση (με την ποιήτρια Σ. Στρέζου) * 17:00 - 20:00/Θεατρική γραφή (με την θεατρική συγγραφέα Στ. Μπουζιάνη) Διάρκεια συνολική εργαστηρίου, τρίμηνη. Κόστος συμμετοχής: 100€ / μήνα α. Περί διαδικασίας Η καθοδήγηση θα είναι παρεμβατική, μόνο σε σημεία που θα οριστεί "απαραίτητο", ώστε να λειτουργήσουν τα μοντέλα σύνθεσης γραφής, με προοπτική μετασχηματισμού τους, σε συγκεκριμένο είδος με αποτέλεσμα να προχωρήσουν ελεύθερα και με επιτυχία στο εγχείρημά τους οι συμμετέχοντες. Τα κείμενα θα δουλευτούν στο εργαστήριο, σύμφωνα με τα δομικά, θεωρητικά, ανά είδος συγγραφής που οι συμμετέχοντες επέλεξαν! Το υλικό των ομάδων, απ' αυτό το εργαστήρι, θα παρουσιαστεί με το πέρας της ολοκλήρωσής, της καλλιτεχνικής συνάντησης, των ανθρώπων που θέλησαν να γράψουν - και με ρυθμιστικούς "κανόνες" που αφορούσαν, κάθε ενότητα τμήματος - ομάδας, στην εφαρμογή. Ότι γραφεί, θα τυπωθεί (συλλεκτικό book). β. Στόχος Τελειώνοντας το τρίμηνο, θα γίνει χωριστά για κάθε ομάδα μία βραδιά παρουσίασης του υλικού! Βραδιά ποιημάτων, βραδιά διηγήματος - μυθιστορήματος με αποσπάσματα, θεατρικό αναλόγιο με σκηνοθετική καθοδήγηση Στ. Μπουζιάνη γ. Εύρυθμη λειτουργία Η κάθε ομάδα θα είναι ολιγομελής (δηλώστε συμμετοχή άμεσα). δ. Συντονισμός Η προετοιμασία παρουσίασης θα γίνει τον Απρίλιο '11 με τις σκηνοθετικές οδηγίες - σχεδιασμό, της σκηνοθέτιδας Στ. Μπουζιάνη. Πραγμάτωση παρουσίασης το Μάιο '11 και με συντονιστές αντίστοιχα για κάθε είδος γραφής, ανά ομάδα τον Γ. Φιλιππίδη, την Σ. Στρέζου, την Στ. Μπουζιάνη. Ευχαριστούμε πολύ εκ των προτέρων, όσους θα συμμετάσχουν - και μας ενημερώσουν έγκαιρα, βασικό αυτό και για το δικό μας συντονισμό (διαλέγετε όποια ομάδα θέλετε, με δυνατότητα παρακολούθησης και σε πάνω από μία ομάδα). (copyright available practical applications of the concept Amalita Katsantoni, copyright text-keyword of the concept St. Bouziani) |
Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010
Λογοτεχνικά σημειώματα
Ἀπὸ τὴν ἰστοσελίδα «Λογοτεχνικὰ Ἐπίκαιρα» (http://logotexnika-epikaira. blogspot.com) κυκλοφορεῖ ἐλεύθερα στὸ διαδίκτυο τὸ τεῦχος 4 τοῦ μηνιαίου ψηφιακοῦ περιοδικοῦ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ (συνημμένο σὲ μορφὴ pdf ἀρχείου).
Τὸ τεῦχος 4 τοῦ περιοδικοῦ περιέχει ποιήματα τοῦ Γιώργου Ἀλισάνογλου μὲ τίτλο ΤΟ ΠΙΟΝΙ.
e-mail τοῦ συγγραφέα γιὰ σχόλια: saixpirikon@hotmail.com
Δελτίο Τύπου
Δελτία Τύπου
|