ΤΟ ΣΥΡΤΑΡΙ ΜΟΥ (ΨΑΞΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ)

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023

Ποίηση, Σκουρτής Γιώργος

ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΘΑΝΑΤΟΝ (2022)

ΑΛΚΗΣΤΙΣ

«Σκοτεινός…
Του ανθρώπου ο δρόμος, γκρεμός
Μες το τίποτα σβήνει το φως
Και στο τίποτα φευγ΄ ο σκοπός».

«Μια στιγμή…
Το σπαθί του θανάτου σαν βγει
Απ’ της θήκης το μαύρο κελί
Μόνο θλίψη το σώμα βαστεί».

«Και εγώ…
Ένα φάσμα γυναίκας θολό
Μες τα πέπλα σαν ίσκιος γυρνώ
Και σουδάρι της νύχτας φορώ».

«Εσύ ζεις!!!
Μες τις φλέβες σου ρέει ζωή
Και ο πόθος για ξένο κορμί
Σαν τις ρίζες σε δένει στη γη»

«Τι φιλάς;
Το νερό του Κωκύτου πικρό
Μια σταγόνα στο στόμα κρατώ
Και για πάντα με δένει μ΄ αυτό»!

ΣΚΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

Οι σκέψεις σου, τα όνειρα, ο ήχος μιας σειρήνας
Είν’ όλα αυτά που κρύφτηκαν στη λόχμη της Αθήνας
Κι αφήνονται τα θέλω σου σα στέγες ρημαγμένες
Πάνω σε μέρες που ’ρχονται και φεύγουν τρομαγμένες.

Σε πότισε το βλέμμα τους συνήθειες της πιάτσας
Στεγνώνεις με τα ρούχα σου στο σύρμα της ταράτσας
Και η στιγμή που πέρασε και πηρέ τ άγγιγμά του
Κυλάει μες στις φλέβες σου μια νύχτα του Σαββάτου.

Σ’ ένα κουτάλι γέμισες με σκόνη τις αγάπες
Και απ’ τη φλόγα έλιωσες γεμάτη οφθαλμαπάτες
Και το κορίτσι που ’φυγε να εύρει τη χαρά του
Κυλάει μες στις φλέβες σου τη νύχτα του Σαββάτου.

Ο Γεώργιος Σκούρτης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980, σπούδασε φιλοσοφία στη φιλοσοφική σχολή Αθηνών, Ιστορία Τέχνης και ποίηση, ζει και εργάζεται στην Αθήνα, έχει γράψει τις «Σκέψεις» (Ιωλκός, 2011) και το 2022 την ποιητική συλλογή «Είναι προς Θάνατον» που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΑΩ.

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023

ΕΙΚΟΣΤΟΣ ΟΓΔΟΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ «ΤΕΧΝΗΣ» ΚΙΛΚΙΣ


Α) ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ «ΤΕΧΝΗ» ΚΙΛΚΙΣ προκηρύσσει
τον Εικοστό Όγδοο (28ο) Πανελλήνιο Ποιητικό Διαγωνισμό με τίτλο «Κούρος Ευρωπού».
Οι ποιητικές συλλογές που θα σταλούν για το διαγωνισμό πρέπει:
1) Να είναι γραμμένες στην ελληνική γλώσσα, να μην έχουν εκδοθεί, ούτε να έχουν δημοσιευθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
2) Να είναι τυπωμένες σε πέντε (5) αντίτυπα, με μέγεθος χαρακτήρων 14 στιγμών με το ψευδώνυμο επάνω δεξιά.
3) Οποιοδήποτε σημάδι, φωτογραφία, σχέδιο ή στίγμα πάνω στη διαγωνιζόμενη συλλογή, θα την καθιστά άκυρη από τη διαδικασία.
Οι συλλογές πρέπει να σταλούν ταχυδρομικά, μόνο με απλή επιστολή και όχι συστημένη ή courrier και θα φέρουν στον εξωτερικό φάκελο ΜΟΝΟ ψευδώνυμο. Σε δεύτερο κλειστό φάκελο αλληλογραφίας ο/η υποψήφιος/α εξωτερικά θα αναγράφει πάλι το ψευδώνυμό του/ης και τον τίτλο της συλλογής και μέσα τα πραγματικά του/ης στοιχεία (όνομα, επώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο (σταθερό και κινητό), e-mail, τίτλο του έργου και το ψευδώνυμό του ).
Ο δεύτερος αυτός φάκελος θα ανοιχθεί από την επιτροπή του διαγωνισμού μόνο σε περίπτωση βράβευσης της συλλογής.
4) Η κάθε συλλογή θα αποτελείται από 20 έως 25 σελίδες, με γράμματα 14 στιγμών. Συλλογές με λιγότερες ή περισσότερες των προβλεπόμενων σελίδων δεν θα γίνουν αποδεκτές. Τα ποιητικά έργα δεν θα επιστραφούν και όσα δεν βραβευθούν θα καταστραφούν αμέσως μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων.
4) Η κριτική επιτροπή θα ανακοινώσει λίστα που θα περιέχει μόνο όσους/ες διακριθούν στον διαγωνισμό. Η σειρά κατάταξης των υπολοίπων δεν θα ανακοινωθεί.
5) Η Τέχνη διατηρεί το δικαίωμα μεταβολής των ημερομηνιών σε περίπτωση που αυτό καταστεί αναγκαίο λόγω των επιδημιολογικών συνθηκών ή απαιτηθεί κατά την κρίση του ΔΣ.
7) Οι συμμετέχοντες/ουσες συμφωνούν με τους όρους του διαγωνισμού και αποδέχονται την απόφαση της κριτικής επιτροπής, η οποία είναι οριστική και δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.
😎 Ποιήτριες και ποιητές που έλαβαν το Α΄ Βραβείο σε προηγούμενους διαγωνισμούς
της Μ.Κ.Ε. «ΤΕΧΝΗ» ΚΙΛΚΙΣ δεν ξαναβραβεύονται.
Οι υποψήφιοι/ες μπορούν να αποστείλουν τα έργα τους έως την 28η Φεβρουαρίου 2023
στη διεύθυνση: ΤΕΧΝΗ Μ.Κ.Ε. ΚΙΛΚΙΣ, 25ης Μαρτίου 20, Κιλκίς, Τ.Κ. 611 00.
Κάθε συμμετοχή εκτός του συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου (η σφραγίδα ταχυδρομείου αποτελεί το αποδεικτικό στοιχείο) θα θεωρείται εκπρόθεσμη και δε θα γίνεται αποδεκτή.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο της Τέχνης 6946 253 961 καθώς και στα τηλέφωνα:
6946 595 220 κ. Σοφία Κεσίδου, Πρόεδρο και 6974 514 174 κ. Δάφνη Παπαδοπούλου,
Γ. Γραμματέα της Τέχνης.
Η μη τήρηση έστω και ενός από τους παραπάνω όρους του διαγωνισμού συνεπάγεται τον αποκλεισμό του/ης υποψηφίου/ας. Η κρίση των έργων θα γίνει από 7μελή Κριτική Επιτροπή, την οποία αποτελούν οι:
1. Ιωάννα Ναούμ, Επίκουρη Καθηγήτρια του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης - Πρόεδρος
2. Ευτυχία - Αλεξάνδρα Λουκίδου, ποιήτρια
3. Έλλη Φρεγγίδου, ποιήτρια -ψυχολόγος
4. Μαίρη Κλιγκάτση, ποιήτρια, υποψήφια διδάκτορας της Νεοελληνικής Φιλολογίας
στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
5. Ελένη Λιαρετίδου, φιλόλογος-μέλος του Συνδέσμου Φιλολόγων Ν. Κιλκί «Παναγιώτης Μουλλάς»
6. Εύη Κουτρουμπάκη, φιλόλογος - συγγραφέας
7. Εύα Αναγνωστάκη, φιλόλογος
Τα χρηματικά βραβεία που θα απονεμηθούν (Α΄ 500, Β΄ 300 και Γ΄ 200 ευρώ )
θα συνοδεύονται από ένα αγαλματίδιο, ομοίωμα του «Κούρου του Ευρωπού».
Έπαινοι θα απονεμηθούν εφόσον η Επιτροπή το κρίνει σκόπιμο.
Η απονομή θα γίνει σε επίσημη τελετή κατά τη διάρκεια των «ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ» της πόλης
του Κιλκίς το Σάββατο 27 Μαΐου 2023.
Β) ΤΙΜΗΤΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Η Μ. Κ. Ε. «ΤΕΧΝΗ» Κιλκίς, στο πλαίσιο του 28ου Πανελλήνιου Ποιητικού Διαγωνισμού «Κούρος Ευρωπού», θα διοργανώσει τιμητικό αφιέρωμα στον ποιητή Νίκο Γκάτσο.

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023

Παρουσίαση βιβλίου, Κομμένες γλώσσες, Παναγιώτη Κολέλη στην Πάτρα


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οι «Κομμένες γλώσσες» του Παναγιώτη Κολέλη παρουσιάζονται στην Πάτρα
Οι εκδόσεις ΚΨΜ και το βιβλιοπωλείο Πίξελbooks σας προσκαλούν στην παρουσίαση του
βιβλίου του Παναγιώτη Κολέλη, «Κομμένες γλώσσες», τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου, στις
19:30, στο βιβλιοπωλείο Πίξελbooks (Κανακάρη 185, Πάτρα).
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Κρίστυ Κουνινιώτη, Δημοσιογράφος εφημερίδας «Πελοπόννησος»
Raissa Kouznetsov, Ακαδημαϊκή Διευθύντρια, Μητροπολιτικό Κολλέγιο, Campus Πάτρας
Βασίλης Λαδάς, Συγγραφέας
Θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό και ο συγγραφέας θα υπογράψει αντίτυπα του
βιβλίου του.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

Εννιά ιστορίες κοινωνικού ρεαλισμού, που ακροβατούν ανάμεσα στην αμείλικτη
πραγματικότητα και στο μεταφυσικό, στο ορατό και το αόρατο. Ιστορίες για αυτόκλητους
υπερασπιστές του νόμου και της τάξης, για στόματα που πρέπει να μείνουν οπωσδήποτε
κλειστά, για κεραίες κινητής τηλεφωνίας που γεννούν ελπίδες και εφιάλτες, για σχέδια που
είναι εξαρχής καταδικασμένα να αποτύχουν. Για ανθρώπους που συντρίβονται, ενώ
πασχίζουν να κάνουν μια καινούργια αρχή, ή αυτοκαταστρέφονται για να αποδείξουν ότι
αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία. Για φαντάρους που δεν υπηρετούν την πατρίδα τους και για
πατρίδες που δεν τους αξίζουν οι φαντάροι. Για τραυματικές οικογενειακές σχέσεις, για
μετανάστες που αναζητούν μερίδιο στην κανονικότητα και για μπαλκόνια που δονούνται
από συνθήματα και συναισθήματα. Για τον ανίερο εναγκαλισμό του πόθου της ιδιοκτησίας
και του πόθου για ένα νεαρό κορμί, έστω και νεκρό. Για άλματα στο κενό και για φυτά που
καταλαβαίνουν περισσότερα από τους ανθρώπους. Για την ευτυχία και την εκμετάλλευση,
δύο έννοιες τόσο διαφορετικές, που απέχουν όμως πολύ λίγο μεταξύ τους.
«Από τις πρώτες κιόλας σελίδες θα νιώσετε πώς είναι να σπαρταράει ένας ολόκληρος
κόσμος, ένας κόσμος που έχει πάρει φωτιά», σημειώνει η δημοσιογράφος και συγγραφέας
Σεμίνα Διγενή στον Πρόλογο. «Όσο κι αν οι καταστάσεις που περιγράφονται σε αυτές τις
ιστορίες μοιάζουν σουρεαλιστικές, ο σουρεαλισμός τους δεν απέχει πολύ από τη σκληρή
καθημερινότητα που έχει σιγά σιγά διαμορφωθεί – και όχι μόνο στον τόπο μας», σημειώνει
η Έρη Ρίτσου στο Επίμετρο.

Κιάφας 3, 106 78 Αθήνα ● Τηλ.: 210.3839711, Fax: 210.3839713 ● info@kapsimi.gr

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΙΣ «ΚΟΜΜΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ»

«Ρεαλισμός που φτάνει στα όρια μιας συγκλονιστικής ωμότητας, προβληματισμός για την
πραγματικότητα και τον τρόπο που έχει αναπροσαρμοστεί και ανάδειξη της ανθρωπιάς
μέσα από την απόλυτη συντριβή της είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά των ιστοριών
αυτών που συνθέτουν ένα αφηγηματικό σύνολο άκρως εντυπωσιακό που χαράζεται στη
μνήμη του αναγνώστη».

Τέσσυ Μπάιλα, literature.gr
«Αν ρόλος της λογοτεχνίας είναι να αλληλοεπιδρά με την κοινωνία αναδεικνύοντας τις
βαθιές αντιθέσεις της, αλλά και να βγάζει στην επιφάνεια απόκρυφες πτυχές της
ανθρώπινης ύπαρξης, τότε οι «Κομμένες γλώσσες» είναι μια σημαντική συμβολή στην
κατεύθυνση αυτή».

Βασίλης Τσιράκης, Documento
«Όταν ξεκίνησε η ανάγνωση οι “Κομμένες γλώσσες” αποδείχτηκαν πολύ εύγλωττες. Αν και ο
θάνατος καραδοκούσε σε κάθε ιστορία, ωστόσο δεν μπορούσα παρά να εκλάβω το γεγονός
της τελικής νίκης του, ως απόλυτη δίψα για ζωή, μια άλλη ουτοπική, σχεδόν υπερβατική
ζωή, που ο συγγραφέας του προσπαθούσε να εκφράσει με κάθε τρόπο».

Δέσποινα Σαββοπούλου, Ελεύθερος Τύπος
«Οι “Κομμένες γλώσσες” είναι ένα βιβλίο που το κουβαλά κανείς μέσα του για καιρό, που
μας καλεί να δούμε την πραγματικότητα γύρω μας χωρίς φίλτρα ωραιοποίησης και που μας
υπενθυμίζει ότι όσο προτιμούμε “να κόβουμε τις γλώσσες μας”, αντί να τις χρησιμοποιούμε
για να αρθρώνουμε λόγο εποικοδομητικό και δημιουργικό, η κατάληξή μας θα είναι το
θανατηφόρο κενό».

Φωτεινή Τέντη, diastixo.gr
«Υπάρχουν πολλών ειδών βιβλία. Βιβλία που τα αγοράζεις για να υπάρχουν στη βιβλιοθήκη
σου, λέγοντας «το έχω και εγώ αυτό», βιβλία που τα αγοράζεις για να τα διαβάσεις γιατί
έχεις ακούσει τόσα πολλά, αλλά τελικά μετά τις πρώτες 20 σελίδες τα αφήνεις με το
σελιδοδείκτη στη σελίδα 20, και βιβλία που τα αγοράζεις γιατί έχεις την περιέργεια να τα
διαβάσεις, τα ξεκινάς και μέσα σε δυο μέρες το πολύ τα έχεις τελειώσει, διερωτώμενος αν ο
συγγραφέας έχει γράψει κι άλλα βιβλία ή πότε πρόκειται να εκδοθεί το επόμενο βιβλίο του.
Σε αυτή την τελευταία κατηγορία ανήκουν οι “Κομμένες γλώσσες” του Παναγιώτη Κολέλη».
Γιάννης Αγγέλου, Efsyn.gr
«Οι πρωταγωνιστές της κάθε ιστορίας διαγράφονται με πένα ψυχολόγου-ανατόμου της
ανθρώπινης ύπαρξης, φαινομενικά άνθρωποι της διπλανής πόρτας, που κρέμονται από μια
λεπτή κλωστή. Ανάμεσα στο ρεαλισμό και το φαντασιακό, το εδώ και το αλλού, οι ήρωες

Κιάφας 3, 106 78 Αθήνα ● Τηλ.: 210.3839711, Fax: 210.3839713 ● info@kapsimi.gr
των διηγημάτων αναδεικνύουν την παράλογη πλευρά της καθημερινότητας και αφήνουν
τον αναγνώστη με το στόμα ανοιχτό σε κάθε “τέλος”. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συλλογή
διηγημάτων της σύγχρονης ελληνικής πεζογραφίας».

Έφη Χρυσού, Debop.gr
«Το βιβλίο του Παναγιώτη Κολέλη είναι ένα τολμηρό βιβλίο. Δεν κρύβει τις ασχήμιες της
πραγματικότητας κάτω από το χαλί. Ο συγγραφέας, ένας ετεροδιηγητικός αφηγητής με
εσωτερική εστίαση και ευθύγραμμη κατά κύριο λόγο αφήγηση, ξεδιπλώνει εννιά ιστορίες
καθημερινής τρέλας. Φωτογραφίζει καρέ-καρέ περιστατικά και μας τα παραθέτει σχεδόν
ανεπεξέργαστα. Ανατέμνει την πραγματικότητα και μας κάνει μετόχους πτυχών της,
καθόλου όμορφων και ρομαντικών. Ο ρομαντισμός, η ανθρωπιά και η δοτικότητα, που
τείνουν να εξοβελιστούν από τη ζωή μας, δεν βρίσκουν τόπο στις διηγήσεις του συγγραφέα.
Ωμή αναπαράσταση μιας ωμής πραγματικότητας».

Λίτσα Παπανικολάου, Popaganda.gr
«Είναι σίγουρα από τα βιβλία που διαβάζει κανείς και δεν τα αφήνει εύκολα πίσω του,
όπως διαβάζοντας τολμώντας να πω, Πιραντέλο ή Χάρολντ Πίντερ. Ανήκοντας στη νέα γενιά
λογοτεχνών ο Π. Κολέλης χαράσσει ένα δικό του δρόμο στο χώρο της γραφής που φαίνεται
ότι θα είναι δυναμικός και αξιοπρόσεκτος».

Χρύσα Μαστοροδήμου, Bookia.gr
«Ο Παναγιώτης Κολέλης κερδίζει το στοίχημα ακριβώς επειδή υιοθετεί τον κοινωνικό
υπαρξισμό για να αποφύγει το μελό, όσο ακραία συναισθηματικά κι αν είναι φορτισμένες οι
ιστορίες του βιβλίου του. Και οι εννέα ιστορίες που απαρτίζουν τις “Κομμένες γλώσσες”
υπηρετούν επαξίως το ελληνικό διήγημα».

Σωτήρης Παστάκας, Elculture.gr
«Η πραγματικότητα εισέρχεται στο μυαλό του συγγραφέα. Διατηρείται στη μνήμη του και
εξάγεται με μια φανταστική, σουρεαλιστική γραφή σε πολιτική λογοτεχνία. Γρήγορα
περάσματα με αργή περιγραφή και μετά απότομο fast forward σε μια παράγραφο.
Διάρκειες, παγώματα, χρονικά άλματα, μια τεχνική του συγγραφέα, ιδιόλεκτος που του
δίνει ταυτότητα και αναγνωρισιμότητα γραφής».

Δημήτρης Ντανόπουλος, Efsyn.gr
«Η αυτοκτονία ή οι σκοτωμοί αποτελούν ίσως στοιχεία υπερβολής του βιβλίου, αλλά στο
πεδίο της λογοτεχνίας το στοιχείο της υπερβολής χρησιμοποιείται από τον συγγραφέα για
να δείξει με μια συμπυκνωμένη σκηνή το παράλογο των σκέψεων, αλλά και των πράξεων
ενός κομματιού της κοινωνίας, που ίσως να μην είναι σε αυτή την ιστορική περίοδο που
διανύουμε και τόσο μικρό».

Παναγιώτης Μηλιώτης, Oanagnostis.gr

Κιάφας 3, 106 78 Αθήνα ● Τηλ.: 210.3839711, Fax: 210.3839713 ● info@kapsimi.gr
«Κάθε ιστορία θα μείνει βαθιά χαραγμένη στο μυαλό του αναγνώστη, γιατί απεικονίζει την
ωμότητα και την παραφροσύνη του κόσμου μας, την αδιέξοδο ατραπό της απογοήτευσης
και της έλλειψης αλληλεγγύης».

Ιωσήφ Μανίκης, Fractal
«Το στοιχείο του παράλογου, που φτάνει μέχρι και το μεταφυσικό, είναι το κοινό νήμα που
συνδέει τις εννέα ιστορίες, που δεν επικεντρώνονται γενικά και αόριστα στη σκληρότητα
του συστήματος αλλά στη σκληρότητα που είναι ικανοί να δείχνουν οι άνθρωποι ο ένας
απέναντι στον άλλον».

Εφημ. ΠΡΙΝ

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

O Παναγιώτης Κολέλης γεννήθηκε τον Ιούνιο του 1990 στην Αθήνα. Σπούδασε Λογιστική
και Χρηματοοικονομικά στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, από όπου απέκτησε το
μεταπτυχιακό του στη Δημόσια Πολιτική και Διοίκηση· ωστόσο, δραστηριοποιείται
επαγγελματικά στο χώρο της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων. Έχει
παρακολουθήσει μαθήματα στο Εργαστήρι Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας και
αρθρογραφεί σταθερά σχετικά με το βιβλίο, το θέατρο και την πολιτική. Οι Κομμένες
γλώσσες είναι το τρίτο του βιβλίο, μετά το Επτά χρόνια στο αμόνι (Εκδόσεις Εντύποις, 2018)
και την Εξαπάτηση της Δημοκρατίας (Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή, 2017). Αγαπάει τη θάλασσα.

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2023

Π Ρ Ο Κ Η Ρ Υ Ξ Η 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοεμφανιζόμενου Θεατρικού Συγγραφέα

Το Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας, διευρύνοντας τον ρόλο του και επιθυμώντας να ενισχύσει πολύπλευρα τη θεατρική δημιουργία στη χώρα μας με την ανάδειξη νέων θεατρικών συγγραφέων, προκηρύσσει τον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοεμφανιζόμενου Θεατρικού Συγγραφέα (υπό την αιγίδα του Νομικού Προσώπου Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης, Πολιτισμού & Αθλητισμού).

ΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:

  1. Τα υποβαλλόμενα έργα, που μπορούν να ανήκουν σε όλα τα είδη της δραματικής τέχνης, πρέπει να είναι πρωτότυπα (όχι διασκευές), ανέκδοτα (να μην έχουν δημοσιευτεί με οποιονδήποτε τρόπο ή παρουσιαστεί στο κοινό από επαγγελματικό θίασο) και γραμμένα στην ελληνική γλώσσα.
  2. Στην έννοια του πρωτοεμφανιζόμενου θεατρικού συγγραφέα περιλαμβάνονται όσοι δεν έχει στο παρελθόν εκδοθεί σε βιβλίο (ή παρουσιαστεί από επαγγελματικό θίασο) κάποιο θεατρικό έργο τους.
  3. Τα κείμενα πρέπει να έχουν μέγεθος έως 70 σελίδες (με γραμματοσειρά 12 στιγμών σε μονό διάστιχο).
  4. Κάθε συγγραφέας δικαιούται να υποβάλει ένα μόνο έργο.
  5. Τα έργα συμμετοχής μπορούν να είναι ατομικά ή ομαδικά.
  6. Με τη συμμετοχή στον διαγωνισμό οι βραβευθέντες συγγραφείς παραχωρούν για ένα (1) έτος τα πνευματικά δικαιώματα των έργων τους, προκειμένου οι διοργανωτές να αναλάβουν τη δαπάνη έκδοσης εκείνου που θα αποσπάσει το Α΄ βραβείο. Διατηρούν, ωστόσο, τα πνευματικά τους δικαιώματα όσον αφορά την παροχή άδειας για διεξαγωγή θεατρικής παράστασης.
  7. Τα έργα θα αξιολογηθούν από κριτική επιτροπή που θα οριστεί από την Οργανωτική Επιτροπή του Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας. Η επιτροπή δεν υποχρεούται να δημοσιεύσει κείμενο αξιολόγησης για κάθε έργο που υποβλήθηκε, ενώ οι συμμετέχοντες αποδέχονται ανεπιφύλακτα την κρίση της.
  8. Θα απονεμηθούν Α΄, Β΄ και Γ΄ βραβεία, ενώ η επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα της μη απονομής επάθλων σε περίπτωση που κρίνει ότι τα έργα που κατατέθηκαν δεν ανταποκρίνονται στα ποιοτικά κριτήρια του διαγωνισμού. Χρηματικό έπαθλο δεν υπάρχει.

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ:

Α΄ Βραβείο: Το Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας αναλαμβάνει το κόστος της έκδοσης και διανομής του διακριθέντος έργου. Η έκδοση θα γίνει σε συνεργασία με καταξιωμένο εκδοτικό οίκο. Στον συγγραφέα θα προσφερθεί τριήμερη φιλοξενία στο πλαίσιο του 7ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας, οπότε και θα γίνει η απονομή των βραβείων.

Β΄ και Γ΄ Βραβείο: Στους διακριθέντες συγγραφείς θα προσφερθεί τριήμερη φιλοξενία στο πλαίσιο του 7ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας, οπότε και θα γίνει η απονομή των βραβείων.

Η Οργανωτική Επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλει τους όρους και τις ημερομηνίες του διαγωνισμού, εφόσον παραστεί ανάγκη.

  1. Συγγενικά πρόσωπα μελών της Κριτικής ή της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ δεν δικαιούνται συμμετοχής στον διαγωνισμό.
  2. Η αποστολή των έργων θα γίνει ηλεκτρονικά έως και την Κυριακή 30 Απριλίου 2023, ενώ τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν έως την 1 Ιουλίου 2023. Κάθε έργο θα πρέπει να σταλεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση syggrafeas@nomikomonemvasias.gr με επισυναπτόμενα:

α) Το θεατρικό έργο σε αρχείο Word (στο αρχείο αυτό, όπου δεν θα αναγράφεται όνομα, θα πρέπει να περιλαμβάνεται μια σύντομη παρουσίαση των χαρακτήρων).

β) Τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου σε ξεχωριστό αρχείο Word (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο επικοινωνίας). Στο ίδιο αρχείο θα αναγράφεται ο τίτλος του έργου, η περίληψή του και η ημερομηνία συγγραφής του.

γ) Μία Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/1986, σε αρχείο PDF, στην οποία ο συγγραφέας δηλώνει ενυπόγραφα ότι: 1) Το έργο είναι πρωτότυπο και δεν έχει δημοσιευτεί, εκδοθεί ή παρουσιαστεί στο κοινό από επαγγελματικό θίασο, 2) Δεν έχει εκδοθεί στο παρελθόν ή παρουσιαστεί από επαγγελματικό θίασο άλλο θεατρικό έργο του ίδιου, 3) Συναινεί στη δημοσιοποίηση των στοιχείων του, της περίληψης του έργου και του βιογραφικού του σε περίπτωσή διάκρισής του, 4) Το έργο δεν θίγει δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων και 4) Αποδέχεται ανεπιφύλακτα όλους τους όρους του διαγωνισμού.

Τα έργα θα παραληφθούν από μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ, που στη συνέχεια θα τα προωθήσουν ανώνυμα στα μέλη της κριτικής επιτροπής.

Διαδικτυακές διευθύνσεις:

www.facebook.com/pg/panellinio.festival.erasitexnikou.theatrou (facebook)

https://www.nomikomonemvasias.gr/diagonismos-theatrikou-syggrafea-2023/ (ιστοσελίδα)

syggrafeas@nomikomonemvasias.gr

Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα:

Ολυμπία Λαμπούση 6974356668

Αντώνης Μπόζης 6934635473

Απόστολος Λάγγης 6970403130

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023

ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ


Γιὰ τὴ ζωή

Ἡ ζωὴ δὲν εἶναι παῖξε-γέλασε
Πρέπει νὰ τήνε πάρεις σοβαρά,
Ὅπως, νὰ ποῦμε, κάνει ὁ σκίουρος,
Δίχως ἀπ᾿ ὄξω ἢ ἀπὸ πέρα νὰ προσμένεις τίποτα.
Δὲ θά ῾χεις ἄλλο πάρεξ μονάχα νὰ ζεῖς.

Ἡ ζωὴ δὲν εἶναι παῖξε-γέλασε
Πρέπει νὰ τήνε πάρεις σοβαρὰ
Τόσο μὰ τόσο σοβαρὰ
Ποὺ ἔτσι, νὰ ποῦμε, ἀκουμπισμένος σ᾿ ἕναν τοῖχο
μὲ τὰ χέρια σου δεμένα
Ἢ μέσα στ᾿ ἀργαστήρι
Μὲ λευκὴ μπλούζα καὶ μεγάλα ματογυάλια
Θὲ νὰ πεθάνεις, γιὰ νὰ ζήσουνε οἱ ἄνθρωποι,
Οἱ ἄνθρωποι ποὺ ποτὲ δὲ θά ῾χεις δεῖ τὸ πρόσωπό τους
καὶ θὰ πεθάνεις ξέροντας καλὰ
Πὼς τίποτα πιὸ ὡραῖο, πὼς τίποτα πιὸ ἀληθινὸ
ἀπ᾿ τὴ ζωὴ δὲν εἶναι.

Πρέπει νὰ τηνε πάρεις σοβαρὰ
Τόσο μὰ τόσο σοβαρὰ
Ποὺ θὰ φυτεύεις, σὰ νὰ ποῦμε,
ἐλιὲς ἀκόμα στὰ ἑβδομῆντα σου
Ὄχι καθόλου γιὰ νὰ μείνουν στὰ παιδιά σου
Μὰ ἔτσι γιατὶ τὸ θάνατο δὲ θὰ τόνε πιστεύεις
Ὅσο κι ἂν τὸν φοβᾶσαι
Μὰ ἔτσι γιατί ἡ ζωὴ θὲ νὰ βαραίνει
πιότερο στὴ ζυγαριά.


Αὐτὸ εἶναι ὅλο

Ζῶ στὴ φεγγοβολὴ
ποὺ προχωράει
ὁλόγιομα τὰ χέρια μου
μὲ πόθους
κι ὁ κόσμος εἶναι ὄμορφος πολὺ
μοσκοβολάει.

Τὰ μάτια μου λιμπίστηκαν
τὰ δέντρα
τὰ δέντρα ποὺ γιόμισαν ἐλπίδες
καὶ ντύθηκαν τὴ πράσινη στολὴ
τὸ λιόχαρο δρομάκι προχωράει
σ᾿ ὁλόδροσο χαλὶ
κι ἀπ᾿ τὸ φεγγίτη μὲ καλεῖ
στὶς πράσινες νησίδες.

Κι οὔτε μυρίζομαι τὰ φάρμακα
τ᾿ ἀναρρωτήριο πιὰ δὲ βρωμάει
-θ᾿ ἀνοίξουν τὰ γαρούφαλα
ἡ ὥρα ἡ καλή-

Τί τάχα ἂν εἶσαι φυλακή;
Νὰ μὴ λυγᾶς!
αὐτὸ εἶν᾿ ὅλο.
Δὲν εἶναι ἄλλη συμβουλή.

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023

Ποίηση, Πουλινάκης Νίκος


Έργο: V. Topaz, New York gallery


Στο σχολείο των ματιών της "
Πρέπει να πληρώσω
την εγγραφή μου
στο σχολείο των ματιών της.
Να πάρω πάνινη τσάντα
πλάκα και κοντύλι.
Να γίνω μαθητής.
Να ριχτώ ξανά στο διάβασμα.
Να μου δώσει κι ένα
τοσοδά κατσαρολάκι.
Να ΄χω συσσίτιο
σε σταθερή βάση
με ολόφρεσκα γεύματα
τους δύο ουρανούς της.


" Πανωκόρμι "
Με σφιχταγκαλιάζει και μου δίνει
να φάω το γλυκό φιλί της.
Τ΄ αρπάζω και το ρίχνω στο στόμα μου.
Και φτουράει την ώρα
του ζυγίσματος στη γλώσσα μου.
Και χορταίνω μια οκά
αχνιστό πανωκόρμι ουρανού.

Έσοδο "
Δεν μπορώ πλέον να το αποσιωπήσω.
Αυτό είναι το μοναδικό μου έσοδο.
Το πείσμον χτυποκάρδι της που μιμείται
το γενέθλιο πέταγμα των πουλιών.
Και ταΐζει τη χωμάτινη φτιαξιά μου
έμφυτη εμπειρία αιωνιότητας.

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023

ΕΚΔΟΣΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑΣ:

Στην Ανθολογία μπορούν να συμμετέχουν τα νέα και παλαιά μέλη μας που είναι ταμειακώς επαρκείς.
Την ευθύνη των κειμένων (τυχόν ορθογραφικά και συντακτικά λάθη) την έχει ο συγγραφέας.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΣΤΑΛΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ στο μέιλ της ταμίας μας Παρασκευής Μέμου

memouvoula6@gmail.com
1. ΤΡΙΑ (3) ποιήματα, έως μία σελίδα το καθένα, με 14 γραμματοσειρά.
ή
ΕΝΑ (1) πεζό κείμενο έως τρείς σελίδες, με 14 γραμματοσειρά.
2. ΕΝΑ μικρό βιογραφικό έως μία σελίδα, με 14 γραμματοσειρά.
3. ΜΙΑ (1) φωτογραφία προσώπου ασπρόμαυρη ή έγχρωμη.
Για τυχόν απαραίτητες διευκρινήσεις:
Παρασκευή Μέμου 6944323684
Νούλη Τσαγκαράκη 6973011108
Βασίλειος Φλώρος 6945768633
Παρακαλούμε τα μέλη της Π.Ε.Λ. να κάνουν γνωστή την ανακοίνωση όπως μπορούν σε άλλα μέλη μας που ίσως δεν την γνωρίζουν.
Για το ΔΣ
Η Πρόεδρος
Αγγελική Ψακή - Κωβαίου
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Προκήρυξη 24ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού 2022-2023


Η Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών (Π.Ε.Λ.) προκηρύσσει τον 24ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό 2022-2023 στις κατηγορίες: ΠΟΙΗΣΗ και ΔΙΉΓΗΜΑ.
ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
1) Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει δύο είδη του λόγου: ΠΟΙΗΣΗ και ΔΙΗΓΗΜΑ.
2)Τα ποιήματα δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους 30 στίχους, τα διηγήματα τις 6 σελίδες και να είναι δακτυλογραφημένα σε υπολογιστή (όχι χειρόγραφα). Το μέγεθος των χαρακτήρων θα είναι σε όλα 14.
3) Δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξεως Γυμνασίου και όλων των τάξεων Λυκείου και Τ.Ε.Ε., ηλικίας μέχρι και 20 ετών, με ένα μόνο ποίημα ή διήγημα.
4) Ο ίδιος διαγωνιζόμενος έχει δικαίωμα συμμετοχής και στις δύο κατηγορίες ταυτόχρονα, αρκεί να πληροί τους απαραίτητους όρους συμμετοχής για έκαστο είδος.
5) Δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην κάθε κατηγορία όσοι πήραν Α’ Βραβείο σ’ αυτήν, στο διαγωνισμό των δύο προηγουμένων ετών 2020-21 και 2021-22.
6)Το θέμα του διαγωνισμού είναι ελεύθερο. Συλλογικά γραμμένα έργα θα αποκλείονται.
7) Κάθε έργο υποβάλλεται σε πέντε ( 5) δακτυλογραφημένα αντίτυπα (από υπολογιστή), με το ψευδώνυμο του συμμετέχοντα στο πάνω δεξιό μέρος της πρώτης σελίδας.
8)Το ψευδώνυμο που θα χρησιμοποιήσει ο κάθε μαθητής πρέπει να είναι μονολεκτικό, γραμμένο ελληνικά (π.χ. Νεφέλη, Δαναός, Άστρο κ.ά.) και να μην το έχει χρησιμοποιήσει άλλη φορά σε διαγωνισμό της Π.Ε.Λ.
9) Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του μαθητή, η διεύθυνση κατοικίας του, το τηλέφωνό του (σταθερό και κινητό), e-mail, καθώς και τα πλήρη στοιχεία του σχολείου του, πρέπει να βρίσκονται σε κλεισμένο μικρότερο φάκελο που εξωτερικά θα έχει μόνο το ψευδώνυμο, τον τίτλο του έργου του και την κατηγορία (π.χ. ποίηση ή διήγημα).
10) Τα κείμενα πρέπει να αποστέλλονται μέσα σε απλούς φακέλους από τις Διευθύνσεις των Γυμνασίων ή Λυκείων (Γενικών και Τεχνικών), ή απευθείας από τους μαθητές (ΜΕ ΑΠΛΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ, ΟΧΙ ΣΥΣΤΗΜΕΝΗ), έως τις 15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2023, στη διεύθυνση:
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΓΕΡΑΝΙΟΥ 41 (2ος όροφοs), – ΟΜΟΝΟΙΑ-Τ.Κ. 10431
ΑΘΗΝΑ (τηλ. 210 3302550), υποχρεωτικά με την ένδειξη «Για τον μαθητικό διαγωνισμό ποίησης» ή «Για τον μαθητικό διαγωνισμό διηγήματος». Στη θέση του αποστολέα στον εξωτερικό μεγάλο φάκελο να σημειωθεί ΜΟΝΟ ΤΟ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ.
11) Σε περίπτωση που ένας διαγωνιζόμενος λάβει μέρος και στις δύο κατηγορίες, μπορεί τους φακέλους με την κάθε κατηγορία και τις σχετικές ενδείξεις ( που ο καθένας τους όμως θα περιέχει ξεχωριστό κλειστό φάκελο προσωπικών στοιχείων του μαθητή) να τους τοποθετήσει μέσα σε μεγαλύτερο, ο οποίος πρέπει να αναγράφει : «Για τον μαθητικό διαγωνισμό ποίησης και διηγήματος, εάν θέλει να ταχυδρομήσει ένα μόνο φάκελο.
Τελευταία ημερομηνία αποστολής των έργων ορίζεται η 15η ΜΑΡΤΙΟΥ 2023
(σφραγίδα ταχυδρομείου) .
Οι διακριθέντες θα ειδοποιηθούν έγκαιρα για την τελετή βράβευσης, η ημερομηνία της οποίας θα κοινοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωσή μας.
Τα απεσταλμένα έργα δεν επιστρέφονται, ενώ τα μη διακριθέντα θα καταστραφούν μαζί με τα προσωπικά στοιχεία των διαγωνισθέντων.
ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΘΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ.
Για τυχόν απαραίτητες διευκρινήσεις για τον διαγωνισμό στα τηλέφωνα.
6944556645 Εμμ. Μελισσουργάκης Γενικός Γραμματέας της Π.Ε.Λ.
6936600781 Η. Παπακωνσταντίνου Αντιπρόεδρος της Π.Ε.Λ.
6945768633 Β. Φλώρος Έφορος-υπευθ. Δημοσίων σχεσεων της Π.Ε.Λ.
Η Πρόεδρος
Ο Γενικός Γραμματέας
Αγγελική Ψακή - Κωβαίου
Εμμ. Μελισσουργάκης

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023

3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πεζογραφίας «Κέφαλος»

Ο 3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πεζογραφίας «Κέφαλος» χωρίζεται σε τρεις κατηγορίες διαγωνιζομένων:

Α) Μαθητών μέχρι 18 ετών (υποκατηγορίες: i. Μαθητών Δημοτικού, ii. Μαθητών Γυμνασίου-Λυκείου).

Λογοτεχνικά Είδη Κατηγορίας:

α. Διήγημα με Ελεύθερο Θέμα

β. Διήγημα με Φανταστικό Θέμα (Λογοτεχνία Φανταστικού)

γ. Ιστορία Flash Fiction (Ιστορία μικρού μήκους) με Ελεύθερο Θέμα

δ. Παραμύθι με Ελεύθερο Θέμα

Β) Νέων από 18 έως 30 ετών.
Λογοτεχνικά Είδη Κατηγορίας: α. Διήγημα με Ελεύθερο Θέμα

β. Διήγημα με Φανταστικό Θέμα (Λογοτεχνία Φανταστικού)

γ. Διήγημα με Αστυνομικό Θέμα (Αστυνομικό Διήγημα)

δ. Ιστορία Flash Fiction (Ιστορία μικρού μήκους) με Ελεύθερο Θέμα

ε. Παραμύθι με Ελεύθερο Θέμα

στ. Δοκίμιο με Ελεύθερο Θέμα

ζ. Νουβέλα

η. Μυθιστόρημα

θ. Θεατρικό έργο: i. μονόπρακτο, ii. πολύπρακτο iii. μονόλογος

ι. Οδοιπορικό

Γ) Ενηλίκων από 31 ετών και άνω.

Λογοτεχνικά Είδη Κατηγορίας:

α. Διήγημα με Ελεύθερο Θέμα

β. Διήγημα με Φανταστικό Θέμα (Λογοτεχνία Φανταστικού)

γ. Διήγημα με Αστυνομικό Θέμα (Αστυνομικό Διήγημα)

δ. Ιστορία Flash Fiction (Ιστορία μικρού μήκους) με Ελεύθερο Θέμα

ε. Παραμύθι με Ελεύθερο Θέμα.

στ. Δοκίμιο με Ελεύθερο Θέμα.

ζ. Νουβέλα

η. Μυθιστόρημα

θ. Θεατρικό έργο: i. μονόπρακτο, ii. πολύπρακτο iii. μονόλογος

ι. Οδοιπορικό
Οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να λάβουν μέρος σε όσα θέλουν ή και σε όλα τα λογοτεχνικά είδη της κατηγορίας που ανήκουν (το ίδιο ισχύει και για τις υποκατηγορίες του θεατρικού έργου, μπορούν να διαγωνιστούν σε όσες θέλουν), όμως, με μόνο ένα έργο σε καθ’ ένα είδος από αυτά.
Όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό τα έργα τους θα πρέπει να είναι αδημοσίευτα και να έχουν τις εξής προδιαγραφές-κανόνες:

α. Στην κατηγορία Διήγημα με Ελεύθερο Θέμα, το διήγημα δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 3.000 λέξεις.

β. Στην κατηγορία Διήγημα με Φανταστικό Θέμα (Λογοτεχνία του Φανταστικού), το διήγημα δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 3.000 λέξεις.

γ. Στην κατηγορία Διήγημα με Αστυνομικό Θέμα (Αστυνομικό Διήγημα), το διήγημα δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 3.000 λέξεις.

δ. Στην κατηγορία Ιστορία Flash Fiction (Ιστορία μικρού μήκους) με Ελεύθερο Θέμα, η ιστορία δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 300 λέξεις.

ε. Στην κατηγορία Παραμύθι με Ελεύθερο Θέμα, το παραμύθι δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 2.000 λέξεις.

στ. Στην κατηγορία Δοκίμιο με Ελεύθερο Θέμα, το δοκίμιο δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 25 σελίδες Α4 με Γραμματοσειρά Times New Roman και μέγεθος Γραμματοσειράς 12.

ζ. Στην κατηγορία Νουβέλα με Ελεύθερο Θέμα, η νουβέλα δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 70 σελίδες Α4 με Γραμματοσειρά Times New Roman και μέγεθος Γραμματοσειράς 12.

η. Στην κατηγορία Μυθιστόρημα με Ελεύθερο Θέμα, το μυθιστόρημα δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 200 σελίδες Α4 με Γραμματοσειρά Times New Roman και μέγεθος Γραμματοσειράς 12.

θ. Στην κατηγορία Θεατρικό Έργο με Ελεύθερο Θέμα, το μονόπρακτο δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 30 σελίδες Α4 με Γραμματοσειρά Times New Roman και μέγεθος Γραμματοσειράς 12, το πολύπρακτο τις 120 σελίδες και ο μονόλογος τις 20 σελίδες.

ι. Στην κατηγορία Οδοιπορικό με Ελεύθερο Θέμα, το οδοιπορικό δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 25 σελίδες Α4 με Γραμματοσειρά Times New Roman και μέγεθος Γραμματοσειράς 12.ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι προδιαγραφές-κανόνες που έχουμε θέσει στην παράγραφο 3, θα πρέπει να τηρηθούν αυστηρά ως προς τα όρια των λέξεων ή των σελίδων. Έργα που δεν τηρούν τους παραπάνω κανόνες και ξεπερνούν το όριο των λέξεων ή των σελίδων, τότε θ’ ακυρώνονται και δεν θα διαγωνίζονται.
Τα έργα πρέπει να είναι υπογεγραμμένα όλα με το ίδιο ψευδώνυμο.
Τα έργα πρέπει να αποσταλούν σε αρχείο word μόνο μέσω email στο: kefalos.diagonismoi@gmail.com με ένδειξη στο θέμα: «ΓΙΑ ΤΟΝ 3ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ» και την αντίστοιχη κατηγορία στην οποία συμμετέχουν: «Μαθητών έως 18 ετών» ή «Νέων από 18 έως 30 ετών» ή «Ενηλίκων από 31 ετών και άνω», όπως και το λογοτεχνικό είδος ή τα λογοτεχνικά είδη που συμμετέχουν. Επίσης, να επισυνάψετε ένα δεύτερο αρχείο word, με τα στοιχεία επικοινωνίας σας (Ονοματεπώνυμο, ηλικία, διεύθυνση κατοικίας, αριθμός τηλεφώνου).
Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει έως τη 31η Ιανουαρίου 2023.
Τα έργα θα κριθούν από τρεις κριτικές επιτροπές, τις οποίες θα απαρτίζουν ξεχωριστά οι εξής:Νατάσα Θάνου – Συγγραφέας Παιδικής Λογοτεχνίας, Ποιήτρια
Σοφία Σκλείδα – Διδάκτωρ Συγκριτικής Παιδαγωγικής, Υποψήφια Μεταδιδάκτορας Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Λογοτέχνιδα
Μαρία Χάλκου – Διδάκτωρ Μαθηματικών Πανεπιστημίου Αθηνών, Λογοτέχνιδα
Μαρία Γασπαράτου – Καθηγήτρια φιλολογίας
Ιωάννης Κορρές – Απόφοιτος Πυροσβεστικής Ακαδημίας, Διπλωματούχος Εγκληματολογικών Επιστημών και Διερευνητικής Ψυχολογίας, Διπλωματούχος Εγκληματολογικής Ψυχολογίας, Διπλωματούχος Δικαστικής Ψυχολογίας, Ποιητής
Ελένη Παπαδοπούλου – Καθηγήτρια φιλολογίας, γλωσσολόγος
Μάριος Καραγιάννης – Φιλόλογος

Στην Κατηγορία Μαθητών έως 18 ετών (υποκατηγορίες: i. Μαθητών Δημοτικού και ii. Μαθητών Γυμνασίου-Λυκεί-ου) θα απονεμηθούν στους διακριθέντες του κάθε είδους: Βραβεία, Έπαινοι και Τιμητικές Διακρίσεις.
Στην Κατηγορία Νέων από 18 έως 30 ετών θα απονεμηθούν στους διακριθέντες του κάθε είδους: Βραβεία, Έπαινοι και Τιμητικές Διακρίσεις.
Στην Κατηγορία Ενηλίκων από 31 ετών και άνω θα απονεμηθούν στους διακριθέντες του κάθε είδους: Βραβεία, Έπαινοι και Τιμητικές Διακρίσεις.
Με την αποστολή του έργου, ο διαγωνιζόμενος αποδέχεται πως το έργο του θα τεθεί υπό αξιολόγηση και συμφωνεί με τους όρους του διαγωνισμού και αποδέχεται την απόφαση της κριτικής επιτροπής, η οποία είναι οριστική και δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.
ΕΚΔΟΣΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ – Θα εκδοθούν δύο ανθολογίες του διαγωνισμού για τη κατηγορία μαθητών, νέων και ενηλίκων με τα είδη: Διήγημα με Ελεύθερο Θέμα, Αστυνομικό Διήγημα, Φανταστικό Διήγημα, Ιστορία Flash Fiction και Παραμύθι.

ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΠΟΙΗΣΗ, ΚΡΙΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

 ΕΛΕΓΕΙΑΣ ΧΡΟΝΟΣ, ΒΑΚΧΙΚΟΝ, 20221, ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ,  γράφει ΜΑΣΤΟΡΟΔΗΜΟΥ ΧΡΥΣΑ



Διψασμένοι καρτερούν να κοινωνήσουν από χείλη έρωτα και κόκκινο κρασί Ιχνογραφούν ταξίδια, γλέντια, ζωή, προσμένοντας την ανάκτηση της (επ)αφής Μελαγχολική ζεστασιά στην ψυχή τους σκέψεις εναγκαλισμών, ζωντανών συνευρέσεων Καθώς έμαθαν να ζουν το σήμερα, η αναβολή για ένα μακρινό αύριο σφυροκοπά την ψυχή τους Βυθίζονται Αντιστέκονται Αναδύονται Έχουν δίψα για ζωή.

Ο Στέργιος Φωτόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989. Έχει αποφοιτήσει από το τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ είναι κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων στην Ευρωπαϊκή Πολιτική από το Καθολικό Πανεπιστήμιο της Λέουβεν και στην Επικοινωνία από το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βρυξελλών. Ολοκληρώνει τη διδακτορική του διατριβή στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Βρυξελλών πάνω στη διαδικασία του κορυφαίου υποψήφιου (Spitzenkandidaten) για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Άρθρα και μελέτες του έχουν δημοσιευθεί και παρουσιαστεί σε ακαδημαϊκά περιοδικά και συνέδρια. Εργάζεται στη Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο τμήμα παρακολούθησης και ανάλυσης των μέσων ενημέρωσης. Αυτή είναι η πρώτη του ποιητική συλλογή. Ασχολείται επίσης με τη μουσική.

 

Το Ελεγείας Χρόνος είναι η πρώτη ποιητική συλλογή του ποιητή Φωτόπουλου Στέργιου που κυκλοφόρησε το 2021 από τις εκδόσεις ΒΑΚΧΙΚΟΝ. Πρόκειται για ένα νέο ανερχόμενο ποιητή που μας έχει παραδώσει με την πρώτη του ποιητική συλλογή είκοσι ποιήματα που τα διακρίνει ο καθαρός και έντιμος ποιητικός λόγος. Ανήκει σε εκείνη τη σπάνια στόφα νέων ποιητών που η ποίηση του δε μιμείται, δεν αντιγράφει κανέναν και δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με ατάκτως ειρημένες λέξεις  κάτι πολύ σύνηθες στο σύγχρονο ποιητικό τοπίο. Διαβάζοντας την ποίηση του μου ήρθε στο νου ο Μίλτος Σαχτούρης που ορίζει την ποίηση ως

Λανθάνουσα κοινή ανθρώπινη ανάγκη για ουρανό

Με ένα καθαρά δικό του ποιητικό στυλ και με αφόρμηση την αινιγματική αφιέρωση της συλλογής  Στις γενναίες προσκαλεί τον ιδανικό αναγνώστη να ξεκλειδώσει λέξη - λέξη το μίτο της ποίησής του. Στις γενναίες αποφάσεις; Στις γενναίες επιλογές; Στις γενναίες αντιδράσεις;  Όλα μπορούν να εννοηθούν και να ταιριάξουν στην ποίηση που μας καταθέτει. Άλλωστε η ίδια η κατάθεση των βαθύτερων μας συναισθημάτων δεν απαιτεί γενναιότητα;

Από το πρώτο ακόμα ποίημα γίνεται σαφές ότι ο ποιητής αναζητά την Κάθαρση της αρχαίας τραγωδίας μέσα από την παρατήρηση της σύγχρονης και συχνά πιεστικής καθημερινότητας.

 

ΚΑΘΑΡΣΗ

Εγκλωβισμένη στις αντιφάσεις της ζωής/ γελαστή μα νικημένη/πασχίζεις για την ανάταση στων αθανάτων τις γραφές,/ ενίοτε στη σκόνη των ψευδαισθήσεων/Μάταιο/

Πολύς ο θόρυβος από το φλύαρο κουτί,/ενοχλητικές οι δήθεν Άριες,/ανυπόφορος ο ατελείωτος τεκές/Μήπως η λήθη οφείλει να είναι αμείλικτη;

 

Ο ποιητής καταθέτει από την αρχή τους προβληματισμούς του για την ανθρώπινη μοίρα, ξεδιπλώνει το φιλοσοφικό του στοχασμό ενώ δε διστάζει να εκφράσει τον αποτροπιασμό του για τον εκμαυλισμό της ζωής μέσω της εικόνας της σύγχρονης εποχής παρομοιάζοντας τον καταιγισμό των πληροφοριών που δέχεται ο σύγχρονος άνθρωπος σαν ανυπόφορο ατελείωτο τεκέ. Και ποιος θα διαφωνήσει μαζί του, αφού αποδεικνύεται επίκαιρος όσο ποτέ. Οφείλει η λήθη να είναι αμείλικτη; Εδώ ο ποιητής μοιάζει να ειρωνεύεται τη ανθρώπινη φύση που ξεχνάει το παρελθόν το οποίο οφείλει να θυμάται - για να μη χάνει τον προσανατολισμό του - και αφομοιώνεται εύκολα σε οποιοδήποτε παρόν του προσφέρουν ικανό να τον αποκοιμίσει και να τον απομακρύνει από την αντίδραση.

Η φύση, αιώνια πηγή έμπνευσης των καλλιτεχνών επηρεάζει και την ποίηση του Φωτόπουλου. Ο ποιητής αναζητά την κάθαρση του εσωτερικού του κόσμου στην επαφή με τη φύση όπως φαίνεται στο ποίημα ΘΑΛΑΣΣΑ: προσμένοντας την κάθαρση από των κυμάτων σου την ορμή ενώ διαφαίνεται μια διακειμενική συνομιλία με τη θάλασσα του Καββαδία, του Σεφέρη, του Ελύτη και του Καβάφη.

Στο επίκεντρο βέβαια βρίσκεται πάντα ο  έρωτας,  η γενεσιουργός αιτία της θλίψης αλλά και ουσίας της ζωής, η πάλη των θέλω με τα πρέπει και οι κοινωνικές συμβάσεις που περιορίζουν και αλλοτριώνουν τον ανθρώπινό αυθορμητισμό αλλά εν τέλει η ενοποιητική του δύναμη κερδίζει κάθε εμπόδιο

Έρωτας:

 τα φιλιά σου την αυγή/γλυκές σταγόνες βροχής/ στα άνυδρα χείλη μου/ που αποζητούν μια μικρή επωδό/της περασμένης νύχτας

Εξουθενωμένος από την πάλη των πρέπει με τα θέλω/ αποζητώ την αγκαλιά σου

Νυκτός προσμονή: τη νύχτα θα με επισκεφτείς ξανά/αθόρυβα/ μ’ ακρογιάλια να γεμίσεις φωτεινά/της σκοτεινής μέρας την απομόνωση

Η παραδοχή του έρωτα που παραμερίζει εν τέλει κάθε εγωισμό αποτυπώνεται με λυρισμό και ρεαλισμό συνάμα:

 Παραδοχή: Ζηλεύω/ του καθρέφτη σου στο σθένος/να μη σπάει/ απ’ των ματιών σου τη σαγήνη/

Για να καταλήξει σε ένα από τα δυνατά ποιήματα της συλλογής:

Διαπίστωση:

«Όλα, ανεξαιρέτως, έχουν/ λεηλατηθεί/ έστω μια φορά στην ύπαρξή τους,/χώρες,/ πολιτισμοί,/ άνθρωποι/ Από ανηλεείς πολέμους,/ ανοικτίρμονες εισβολείς,/ ανεκπλήρωτους έρωτες./ Ουδέν αδήωτο./»

Παρόμοια στο ποίημα:

Καθημερινότητας Όνειδος στηλιτεύει την ανθρώπινη υποκρισία την οποία βιώνουμε έντονα στους καιρούς που ζούμε αλλά και την απραξία της κοινωνίας που μένει ακίνητη υπομένοντας σχεδόν με αδιαφορία ό,τι δεν την ενοχλεί άμεσα:

όταν σκοτάδι πέσει βαθύ/ αλυχτώντας κυνηγούν τα θύματά τους/τις πιο αρρωστημένες ηδονές τους/καθώς η έξις τους στη απάθεια/μας οδηγεί

Ο ποιητικός λόγος του Φωτόπουλου λιτός, φιλοσοφικός, υπαρξιακός αλλά συνάμα βαθιά λυρικός δημιουργεί εικόνες και σκέψεις και προϊδεάζει για μια σημαντική πορεία του νεαρού ποιητή.