Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

ΤΟ 68ο ΤΕΥΧΟΣ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΔΛ

ΤΟ 68ο ΤΕΥΧΟΣ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΔΛ


Κυκλοφόρησε η «Γραφή» Κυκλοφόρησε από τον Πολιτιστικό
Οργανισμό Δήμου Λαρισαίων το 68ο τεύχος του Τετραδίου Λογοτεχνίας «Γραφή» για το καλοκαίρι 2010. Το βιβλίο περιέχει, ανάμεσα σε άλλα, κείμενα των Κικής Κάναη, Άγγελου Τερ-
ζάκη, του Αλέξη Καλέση, ποιήματα του Χάρη Μελίτα, του Τάσου Πουλτσάκη, του Δημήτρη Αλεξίου, ενδιαφέρουσες αναγνώσεις και απόψεις και παρουσιάσεις βιβλίων από τον
Ηλία Κατσάνο και τον Θανάση Μάργαρη. Πληροφορίες σχετικά μπορούν να αναζητήσουν οι ενδιαφερόμενοι από τον Πολιτιστικό Οργανισμό Δήμου Λάρισας, Ρούσβελτ 59, τηλέφωνα 2410-621.203, 2410-621.207.

Αποτελέσματα λογοτεχνικού διαγωνισμού "ΔΙΟΤΙΜΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΣ"

Η μη κερδοσκοπική Αστική Εταιρία «ΔΙΟΤΙΜΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΣ « ανακοινώνει ότι η Επιτροπή για τον 1ο Διεθνή Λογοτεχνικό Διαγωνισμό αξιολόγησε ενδελεχώς όλα τα έργα και επέλεξε για νικητές τους παρακάτω συμμετάσχοντες υποψηφίους σε όλες τις κατηγορίες.

ΠΑΝΙΚΚΟΣ ΠΑΝΑΓΗ 1ο βραβείο ΠΟΙΗΜΑ ΚΥΠΡΟΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ 2ο βραβείο ΠΟΙΗΜΑ ΑΘΗΝΑ

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΝΑΒΑΡΗΣ 3ο βραβείο ΠΟΙΗΜΑ ΑΘΗΝΑ

ΚΑΙΤΗ ΜΑΛΑΜΑΚΗ 1ο βραβείο ΔΙΗΓΗΜΑ ΒΟΛΟΣ

ΛΑΖΑΡΟΥ ΙΩΑΝΝΑ 2ο βραβείο ΔΙΗΓΗΜΑ ΑΘΗΝΑ

ΚΑΤΙΑ ΤΣΟΠΕΛΑ 3ο βραβείο ΔΙΗΓΗΜΑ ΒΟΛΟΣ

ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΑ 1ο βραβείο ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΤΑΣΟΣ 2ο βραβείο ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΥΠΡΟΣ

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΚΟΥΡΤΗ 3ο βραβείο ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΝΕΩΝ (ΚΑΤΩ 18 ΕΤΩΝ)

ΔΙΗΓΗΜΑ ΒΑΓΓΕΛΙΝΑ ΜΠΕΧΛΙΒΑΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΔΙΗΓΗΜΑ ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΠΕΧΛΙΒΑΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΔΙΗΓΗΜΑ ΕΦΥ ΣΚΛΗΡΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ

ΠΟΙΗΜΑ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΜΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

ΠΟΙΗΜΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΕΠΑΙΝΟΙ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΛΕΣΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΛΟΣ

ΣΚΑΦΙΔΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΟΛΟΣ

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΝΤΟΒΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΑ

ΖΑΡΑΡΗΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ Ν. ΑΓΧΙΑΛΟΣ

ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΟΛΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΑΧΜΑΤΖΙΔΗΣ ΒΕΡΟΙΑ

ΑΘΩΣ ΧΑΤΖΗΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΥΠΡΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΤΣΗ ΛΑΡΙΣΑ

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΝΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΤΡΙΚΑΛΑ
Η Τελετή απονομής βραβείων θα γίνει στις 25 Σεπτεμβρίου 2010 ώρα 19.30 στην Αίθουσα Τέχνης του Πολιτιστικού κέντρου « ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΛΑΧΗΣ» στη ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ ΒΟΛΟΥ.
Η Πρόεδρος
Μαρία Αρφε

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 3ου ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 3ου ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αποτελέσματα 3ου Διαγωνισμού Συγγραφής Παραμυθιού
της Ονειρούπολης
Από την επιτροπή αξιολόγησης του 3ου Διαγωνισμού Συγγραφής Παραμυθιού της Ονειρούπολης, ανακοινώνονται τα τελικά αποτελέσματα.
Στο φετινό διαγωνισμός συμμετείχαν συνολικά 41 παραμύθια ιδιαίτερα υψηλού παραμύθια.
Οι συγγραφείς των παραμυθιών χρησιμοποίησαν ήρωες φανταστικούς και πραγματικούς δημιούργησαν σενάρια ρεαλιστικά αλλά και απίθανα, χωρίς ωστόσο να παραλείψουν ότι η Ονειρούπολη, Το Χωριό του Αη Βασίλη, γεννήθηκε και ζει κάθε Χριστούγεννα στη πόλη της Δράμας.
1ο ΒΡΑΒΕΙΟ
Έλενα Ιορδανίδου
2ο ΒΡΑΒΕΙΟ (ισοβάθμησαν)
Κυριακή Αρναούτη
Μακρίνα Σαββίδου
Νόπη Χατζηιγνατιάδου
Χρήστος Τομπαλίδης
3ο ΒΡΑΒΕΙΟ (ισοβάθμησαν)
Διαμάντω Χαλκιοπούλου
Μαρία Τσουκτορίδου
Βασιλική Κων/νίδου
Ο Δήμαρχος Δράμας κ. Θωμάς Μαργαρίτης σε δηλώσεις του συνεχάρη τους νικητές και όλους τους συμμετέχοντες και μεταξύ άλλων ανέφερε « Η Ονειρούπολη γεννήθηκε στη Δράμα, αγαπήθηκε και υποστηρίχθηκε από όλους τους πολίτες μικρούς και μεγάλους. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από όλη τη χώρα είναι εντυπωσιακά. Αυτό φαίνεται και από τους διαγωνισμούς συγγραφής παραμυθιού και φωτογραφίας όπου είχαμε συμμετοχές από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Συγχαίρω όσους συμμετείχαν και στήριξαν την πολύ σημαντική αυτή προσπάθεια που διοργανώνεται στην πόλη μας».
Η βράβευση θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση στην ερχόμενη Ονειρούπολη 2010-2011.
Σύντομα ο Δήμος Δράμας θα ανακοινώσει την έκδοση ενός λευκώματος στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται τα βραβευμένα αλλά και επιλεγμένα παραμύθια όλων των διαγωνισμών.
Σε όλους τους συμμετέχοντες θα αποσταλεί τιμητικός έπαινος συμμετοχής
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΤΗΣ ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗΣ

Κυριακή 22 Αυγούστου 2010

Βιωματικό εργαστήρι για παιδιά 6-11 ετών

Βιωματικό εργαστήρι για παιδιά 6-11 ετών

Τίτλος εργαστηρίου: «Προετοιμασία για μια Καινούργια Αρχή»

Διάρκεια: 5 δίωρες συναντήσεις
Έναρξη: Από 2 έως 11 Σεπτεμβρίου 2010 – κάθε Τρίτη, Πέμπτη(18:00-20:00) και Σάββατο (10:00-12:00)
Διοργάνωση: Κέντρο Βιωματικής & Συνεργατικής Μάθησης: Ανοιχτό Σχολείο, 2106640433 (Παιανία)
Συντονίστρια: Βαρβάρα Ρεκλείτη (Ψυχολόγος )
Περίληψη: Το καλοκαίρι τελειώνει, σύντομα θα αρχίσουν τα σχολεία … στόχος αυτού του εργαστηρίου είναι να προετοιμάσει τα παιδιά σε συναισθηματικό επίπεδο για το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς. Στο εργαστήριο αυτό, μέσα από ευχάριστες ομαδικές δραστηριότητες (όπως μαγειρική, κηπουρική, ζωγραφική και πολλά άλλα), θα μπορέσουν οι συμμετέχοντες να βγουν σταδιακά από την “ξεγνοιασιά “ του καλοκαιριού και να μπουν στο απαιτητικό κλίμα μιας νέας σχολικής χρονιάς.
Πληροφορίες και εγγραφές:
τηλ:2106640433, site: www.anoixto-sxoleio.gr, e-mail: anoixto@anoixto-sxoleio.gr

Παρασκευή 13 Αυγούστου 2010

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ από την Ελένη Μπλιούμη
Στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης, πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα με θέμα:
« Το παιδί και το παιχνίδι».
Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε από 14 μαθητές και μαθήτριες ( 8 αγόρια και 6 κορίτσια ), της Β΄ τάξης ενός Δημοτικού Σχολείου του Νομού Κοζάνης.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ευέλικτης ζώνης, όπου το θέμα του επιλέχτηκε, ύστερα από ψηφοφορία, από τα ίδια τα παιδιά.
Είναι ένα θέμα ευρύ με αξιόλογη βιβλιογραφία, με πολλές ενότητες και πλούσιες εμπειρίες από τους ίδιους τους μαθητές.

Σκοπός του προγράμματος και κατ΄ επέκταση του θέματος είναι να αναδείξει τη σπουδαιότητα του παιχνιδιού στην εξέλιξη του ανθρώπου και την αναγκαιότητα για παιχνίδι κάθε ανθρώπου ανεξαρτήτου ηλικίας. Το παιχνίδι είναι πόρος ζωής, αναπτύσσει σώμα – ψυχή – πνεύμα και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς.
Οι ωφέλειες του παιχνιδιού για τους εμπλεκόμενους σε αυτό είναι:

• Βελτίωση προφορικού λόγου

• Ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων

• Διάθεση για συνεργασία και ομαδικότητα

• Συμμετοχή στην έρευνα και στον πειραματισμό

• Κατάθεση εμπειριών και ανάπτυξη ελεύθερης σκέψης

• Ερέθισμα στη γνώση και στη μάθηση μέσα από το παιχνίδι

• Εποικοδομητικός ελεύθερος χρόνος με διασκέδαση και απόλαυση

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ

• Να μπορούν οι μαθητές να ασκούν τις αισθήσεις τους, τα συναισθήματα, το πνεύμα τους και να διαμορφώνουν χαρακτήρες

• Να αναγνωρίσουν την αξία του παιχνιδιού στην ανθρώπινη εξέλιξη

• Να αναπτύξουν τον προφορικό λόγο με πλούσιο λεξιλόγιο

• Η παραγωγή γραπτού λόγου να γίνεται με διδακτικά και παραγωγικά μέσα

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ

• Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας, συλλογικής προσπάθειας, αλληλεγγύης, συντροφικότητας, φιλίας, εμπιστοσύνης και κυρίως θάρρους και τόλμης

• Να καλλιεργήσουν τη βούληση και την αυτοκυριαρχία

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ

• Να αναπτύσσουν τις ικανότητες τους στην παρατήρηση και στην έρευνα

• Να διευρύνουν την ελεύθερη σκέψη τους

• Να καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη

ΗΘΙΚΟΙ

• Να μάθουν να καλλιεργούν τη συνέπεια, το σεβασμό, τη δικαιοσύνη και την τιμιότητα

• Να γνωρίζουν ότι μέσα από το παιχνίδι αναπαριστούν τη ζωή των μεγάλων

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων ακολουθήσαμε μία προγραμματισμένη διαδικασία, ένα σχέδιο εργασίας.

Οι προυπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες των παιδιών αξιολογήθηκαν ως ένα χρήσιμο εργαλείο για την ανάλυση του θέματος:

1η ΦΑΣΗ ( ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ )

Η αναζήτηση πληροφοριών για το παιχνίδι μέσα στους χρόνους, η συλλογή αινιγμάτων, παροιμιών και τραγουδιών ήταν η πρώτη κίνηση της ομάδας.

Στη συνέχεια έγινε διαχωρισμός των ειδών των παιχνιδιών, σε ατομικά και ομαδικά.

Έγινε κατανοητό από την έρευνα ότι το παιχνίδι δεν έχει ηλικία. Συντροφεύει την εξέλιξη του ανθρώπου.

2η ΦΑΣΗ ( ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΑΠΠΟΥΔΩΝ )

Η έρευνα συμπληρώθηκε από τις συνεντεύξεις των παππούδων και των γιαγιάδων των παιδιών.

Η ανταπόκρισή τους ήταν άμεση και εποικοδομητική. Αντλήσαμε πολύτιμες πληροφορίες για τα δικά τους παιδικά χρόνια και παιχνίδια. Οι διαφορές σχολιάστηκαν.

3η ΦΑΣΗ ( ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑΤΡΟΥ )

Για να υπάρχει και η επιστημονική άποψη του θέματος, δημοσιογραφική ομάδα της τάξης απόσπασε συνέντευξη από τον αγροτικό γιατρό του χωριού, με ουσιαστικές για το θέμα μας ερωτήσεις.

4η ΦΑΣΗ (ΕΚΘΕΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: ¨ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ¨)

Στη φάση αυτή τα παιδιά ύστερα από συζήτηση, έγραψαν έκθεση με θέμα: ¨Ένα παιχνίδι ¨. Η διάθεσή τους ήταν διαφορετική από εκείνη που είχαν όταν γράφαμε άλλα θέματα εκθέσεων.

5η ΦΑΣΗ ( ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΜΙΑΣ ΜΟΥΝΤΖΟΥΡΑΣ ΣΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΜΑ )

Τα παιδιά έδωσαν χρώμα και μορφή στη μουντζούρα που τους δόθηκε. Αφορμή ήταν ¨Η μουντζούρα της σελίδας εννιά¨, ένα μάθημα από το παλιό αναγνωστικό (τότε δεν ήταν παλιό) της Β΄τάξης.

Για άλλη μία φορά αποδείχτηκε ότι η φαντασία των παιδιών είναι πολυπλοκότερη και δημιουργικότερη από ότι πιστεύαμε.

6η ΦΑΣΗ ( ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ )

Προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα από όλες στις πλευρές και γι΄αυτό οι εργασίες των παιδιών αναρτήθηκαν στον πίνακα ανακοινώσεων της ευέλικτης ζώνης. Έτσι υπήρχε η δυνατότητα να μελετηθούν από τα παιδιά ο κάθε τομέας δουλειάς τους και με μεγαλύτερο κέφι να συνεχίσουν έως την ολοκλήρωση του έργου τους.

Αναρτήθηκαν:

• Ζωγραφιές με θέμα το παιχνίδι

• Παροιμίες και αινίγματα με θέμα το παιχνίδι (1η φάση )

• Τραγούδια που αναφέρονται στο παιχνίδι, καθώς και παιχνιδοτράγουδα που συνδύαζαν το παιχνίδι με τη μάθηση και την κίνηση με τη διασκέδαση (1η φάση )

• Αναρτήθηκαν επίσης εκθέσεις με θέμα : ¨Ένα παιχνίδι ¨ ( 5η φάση )

• Στον πίνακα ανακοινώσεων επίσης αναρτήθηκαν οι φανταστικές μουντζούρες-δημιουργήματα των παιδιών επηρεασμένα από μάθημα των παλιών βιβλίων: ¨ Η μουντζούρα της σελίδας εννιά¨, Β΄τάξη. ( 6η φάση ).

7η ΦΑΣΗ ( ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ )

Η φαντασία των παιδιών δεν σταμάτησε στην μετατροπή της μουντζούρας σε καλλιτέχνημα, αλλά συνεχίστηκε με τις ιδέες και τις σκέψεις τους για ένα δικό τους παραμύθι με τίτλο: ¨Ένα καινούργιο παιχνίδι¨. Εδώ θα συναντήσουμε και νέες ζωγραφιές των παιδιών που έχουν σχέση με το παραμύθι.

8η ΦΑΣΗ ( ΑΜΕΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ )

Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος, που διήρκησε έξι μήνες, τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και συμμετείχαν και σε άλλες δραστηριότητες όπως:

• Παντομίμα για την παρουσίαση κάποιου παιχνιδιού

• Δραματοποίηση κειμένων που αναφέρονταν στο παιχνίδι

• Παιχνίδια σκέψης και λογικής (κύβους, σχήματα…)

• Επιτραπέζια παιχνίδια

• Παιχνίδια της αυλής (κούνιες, κυνηγητό, κρυφτό…)

• Παιχνίδια στο χιόνι και στη βροχή

• Παιχνίδια που αναπαριστούν τη ζωή των μεγάλων (μανάβικο, μπατάλικο, τράπεζα…)

• Παιχνίδια με τα ζώα

• Αθλητικά παιχνίδια

• Σταυρόλεξα, κρυπτόγραμμα ( σκάλα ), κρυπτόλεξο, ακροστιχίδες για το παραμύθι

• Αραχνόγραμμα με όλη τη γραμματική και συντακτική ανάλυση του όρου ¨παιχνίδι¨

9η ΦΑΣΗ ( ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ )

Όλες μας τις εκδηλώσεις της απαθανατίζαμε με φωτογραφίες. Έγινε έκθεση φωτογραφίας στο σχολείο με όλες της φάσης των δραστηριοτήτων μας.

10η ΦΑΣΗ ( ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΛΛΑΖ )

Ήταν μία από τις πιο διασκεδαστικές φάσεις του προγράμματος. Με πολύ κέφι όλα τα παιδιά συμμετείχαν στην κατασκευή του κολλάζ. Εικόνες από παιχνίδια όλου του κόσμου, που τα ίδιοι είχαν συγκεντρώσει, ήταν το θέμα του κολλάζ.

11η ΦΑΣΗ ( ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΠΑΙΔΟΤΟΠΟ )

Επισκεφτήκαμε τον παιδότοπο της περιοχή και παρατηρήσαμε τα παιχνίδια και το χώρο γύρω. Συζητήσαμε τις ομοιότητες και της διαφορές με παιχνίδια του εξωτερικού χώρου και με παιχνίδια παλαιότερων εποχών.

Η διαθεματική προσέγγιση του θέματος επιτεύχθηκε με επιτυχία. Όλα τα μαθήματα μπορούσαν να προσαρμοστούν στο θέμα της ευέλικτης ζώνης.

Για τα παιδιά ήταν η πρώτη χρονιά που ασχολούνταν με το πρόγραμμα της ευέλικτης ζώνης και το αποτέλεσμα δικαίωσε την προσπάθειά τους.

Η ομαδική εργασία, οι γνώσεις που αποκόμισαν από τη δουλειά που έκαναν, τα νέα ερεθίσματα που δέχτηκαν, οι νέες φιλίες που δημιούργησαν, τους έδωσαν πλήρη ικανοποίηση.

Οι εντυπώσεις τους και οι παρατηρήσεις τους γράφτηκαν στο τέλος της εργασίας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1. «Νέα σχολική εγκυκλοπαίδεια», (ΓΙΑ ΣΑΣ ΠΑΙΔΙΑ).

2. «Παιδικά παιχνίδια απ΄ όλον τον κόσμο», ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΖΙΑΜΠΙΡΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑ.

3. «Το παιχνίδι στην άσκηση και στην μάθηση», Φωφώ Πολυμενάκου – Παπακυριακύδου, ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ.

4. «Τα παιχνίδια της γειτονιάς», Νίκος Νοούμ, Αθήνα 2001.

5. «Ομαδικά παιχνίδια των παιδιών μας», Πέπη Δαράκη, Αθήνα 1994.

6. «Ελάτε να παίξουμε μέσα στο χρόνο», Λήδα Κροντηρά, 2002.

7. «Εισαγωγή στην ιστορία της Φυσικής Αγωγής στον Ελληνικό κόσμο», Σωτήρης Γιάτσης, Θεσσαλονίκη 1985.

8. «Ποντιακά ήθη και έθιμα», Θωμά Τσοπουρίδη, Θεσσαλονίκη 2003.

9. «Τα παιχνίδια μας», Γεωργία Ταρσούλη, Ο.Ε.Δ.Β ΑΘΗΝΑ 1979.

10. «Παιδικά παιχνίδια από όλον τον κόσμο», (Μητέρες παιδικού χωριού SOS), ΖΙΜΠΙΡΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑ.

11. «Παραδοσιακά παιχνίδια», (Υλικό από ηλεκτρονικό αρχείο).

12. «Παροιμίες και γνωμικά», Σαπφώ Τλούπα, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΝΑΚΗΣ.

13. «Λεξικό νέας ελληνικής γλώσσας», ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗΣ.

14. «Το λεξικό μου», Βασίλης Παπαχρίστου, Λουκάς Μάνδαλος, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ.

15. Ανθολόγιο Β΄ τάξη. Δραματοποίηση το παραμυθιού «ο χρόνος και τα παιδιά του», καθώς και « η γιαγιά άρχισε το παραμύθι».

16. «Η γλώσσα μου», Β΄ τεύχος, Β΄ τάξη, (Η τυφλόμυγα στην κουζίνα – Έγινε δραματοποίηση).

17. «Η γλώσσα μου», Γ΄ τεύχος, Β΄ τάξη.

18. «Παράθυρο στην εκπαίδευση του παιδιού», ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΩΡΙΩΝ.

19. «Παιδί, υγεία και ανατροφή», ιατρικό περιοδικό.

20. «Το σχολείο και το σπίτι», παιδαγωγικό περιοδικό.

21. «Παιχνίδια για τα παιδιά», περιοδικό 0-6.

22. «Το παιδί μου κι εγώ».

23. «Παιδί και νέοι γονείς».
ΞΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 1. «S. Isaacs, Losviluppo intelethace doi bambin »
la nuovo Italia , firenze , 1961

2. « A.bondiodi , D Savo , Ossevare il gioco di finzione » Edition gunior , Bergomo 1994

3. A.Asmendo, Frend e l’educozione, Roma, Armando, 1969

4. Arnold Arnold I gnocchi die bambini, Arnoldo Mondedori, 1996

5. M.W.Bettecchi, G.Giovqnnelli, Psicologia dello sviluppo Firenze, La nuovo Itali 1988

6. Le théorie di jean Piaget, Giynti –Berbera, Firenze 1992

7. Trouble in Toyland, The 19th Annual toy safety Syrvey U.S. public Interest Research Group Education Fund

Σάββατο 7 Αυγούστου 2010

Συνάντηση εκπαιδευτικών στην Κρανιά Ελασσόνος

Συνάντηση εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων, εν ενεργεία και μη, που κατάγονται από την Κρανιά θα πραγματοποιηθεί, στις 28 Αυγούστου στις 7 το απόγευμα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κρανιάς Ελασσόνας. Τη συνάντηση οργανώνουν ο γυμναστής Γεωργούλας Δημήτριος, ο Διδάκτωρ Νομικής Πανεπ. Αμβούργου, τ. Λέκτορας Παν. Θεσσαλίας Πατούνας Χρήστος και ο δάσκαλος Τζήκας Βασίλειος οι οποίοι σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν: «Είναι αδιαμφισβήτητο, ότι από την ίδρυση του πρώτου σχολείου μας και μέχρι σήμερα η Κρανιά έχει παραγάγει τουλάχιστον 1000 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, οι οποίοι έχουν προσφέρει την ψυχή τους σε χιλιάδες παιδιά όχι μόνο σε όλα τα μέρη της Ελλάδας, αλλά και στα πέρατα του κόσμου.


Έχουν δημιουργήσει σημαντικότατο και πολυποίκιλο έργο και μόνον μία απλή αναφορά σε αυτό θα μπορούσε να γεμίσει χιλιάδες σελίδες.

Είναι όλοι αξιόλογες προσωπικότητες και η Κρανιά είναι περήφανη γι’ αυτούς.

Εμείς θέλουμε στην συνάντηση αυτή να δούμε όλους μαζί τους εκπαιδευτικούς της Κρανιάς και ελπίζουμε να μας δοθεί η ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα το έργο τους και προ πάντων να το προβάλλουμε.

Είναι αυτονόητο, ότι μία συνάντηση δεν είναι αρκετή. Αν μας αρέσει και το κρίνουμε σκόπιμο μπορεί τη συνάντηση αυτή να την επαναλάβουμε, όποτε θεωρήσουμε όλοι μαζί αναγκαίο».

Στο πλαίσιο της συνάντησης αυτής θα παρουσιαστεί το πρόσφατα εκδοθέν εκπαιδευτικού περιεχομένου βιβλίο του Κρανιώτη δασκάλου Θωμά Λυκοστράτη, προϊσταμένου του Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νάουσας με τίτλο «Τα παιδιά της Ατλαντίδας». Καταλήγοντας, στην ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την πρόθεση να προβάλλουν το έργο και τις επιτυχίες των εκπαιδευτικών από την Κρανιά σε ανάλογες συναντήσεις. Επίσης στόχος της συνάντησης είναι να καταγραφούν οι εκπαιδευτικοί της περιοχής ώστε να τεθεί υποψηφιότητα για το βιβλίο γκίνες καθώς είναι πράγματι εντυπωσιακό το γεγονός ότι σε από μια τόσο μικρή περιοχή έχουν βγει τόσοι πολλοί εκπαιδευτικοί.

Όσοι επιθυμούν μπορούν να γνωστοποιούν το έργο, τις προτάσεις αλλά και τις απόψεις τους στο mail patunas@otenet.gr

Τα πρόγραμμα της συνάντησης έχει ως εξής :

- 7-8 μ.μ. προσέλευση – γνωριμία – επικοινωνία

- 8-8.15 μ.μ. Χαιρετισμοί

- 8:15-8.30 μ.μ. παρουσίαση του βιβλίου του Θ. Λυκοστράτη

- 8:30- 8:45 σύντομες παρεμβάσεις

- 8:45 -9:15 συναυλία έντεχνου παραδοσιακού τραγουδιού με ερμηνεύτρια την Φωτεινή Παπαδοπούλου

- Λιτό απόδειπνο.

Τρίτη 3 Αυγούστου 2010

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ FBA

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ FBA
Θεσσαλονίκη
Εισηγήτρια: Πλέσσα Άννα, Αναλύτρια συμπεριφοράς, M.Ed.
Πληροφορίες για το σεμινάριο:
Διάρκεια Προγράμματος:
68 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης & 40 ώρες ατομικής πρακτικής (ως ελάχιστος χρόνος)
Μέγιστος Αριθμός Συμμετεχόντων: 10
Το σεμινάριο FBA θα πραγματοποιείτε σε διήμερες συναντήσεις και οι μέρες πραγματοποίησης θα είναι η Δευτέρα & η Τρίτη.

Ενδεικτικό πρόγραμμα συναντήσεων:
27 & 28 Σεπτεμβρίου 2010 (Εισαγωγικό σεμινάριο PBSP (16 επιπλέον ώρες))

13 & 14 Δεκεμβρίου 2010

24 & 25 Ιανουαρίου 2011

21 & 22 Μαρτίου 2011

9- 10 Μαΐου 2011

& 11 Μαΐου 2011
Απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής είναι οι ενδιαφερόμενοι να έχουν παρακολουθήσει εισαγωγικά το διήμερο σεμινάριο:
«Τα Θετικά προγράμματα συμπεριφοράς (PBSP) και ο σχεδιασμός των στόχων τους & το Εκπαιδευτικό Μοντέλο της Pyramid»
Παρέχεται εκπαίδευση στα σύγχρονα εργαλεία του συμπεριφοριστή για την αξιολόγηση κάθε συμπεριφοράς που τον απασχολεί και στην αποτελεσματική συλλογή και χρήση δεδομένων που οδηγούν στο μέγιστο αποτέλεσμα.

Το σεμινάριο αυτό αναφέρεται στις βασικές τεχνικές της Εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς και ορίζει τον χαρακτήρα των Θετικών προγραμμάτων παρέμβασης (PBSP). Εξηγεί γιατί τα θετικά προγράμματα, που αποκλείουν την αρνητική ενίσχυση και τις τεχνικές αποστροφής, επιτυγχάνουν αποτελεσματικότερα τον στόχο τους. Στη συνέχεια θα γίνει κατάρτιση στη δημιουργία ενός πρόσφορου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, που βασίζεται στις αρχές της επικοινωνίας και του συμπεριφορισμού. Αυτό το σεμινάριο εκπαιδεύει τους θεραπευτές σε όλες τις τεχνικές διδασκαλίας που βασίζονται στην ΑΒΑ και στη Θετική προσέγγιση υποστήριξης της συμπεριφοράς, δίνει δεξιότητες για λειτουργικές δραστηριότητες και δημιουργία ευκαιριών επικοινωνίας, για σχεδιασμό αποδοτικών μαθημάτων και συστήματα ενίσχυσης, για αντιμετώπιση ανεπιθύμητων συμπεριφορών και ανάλυση δεδομένων κ.ά.

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα για εφαρμογή της αξιολόγησης σε πελάτες τους, με στόχο να μάθουν να:

•Αναλύουν τη συμπεριφορά και τα δεδομένα αξιολόγησης για τη δημιουργία μιας υπόθεσης

•Σχεδιάζουν ΘΕΤΙΚΗ συμπεριφοριστική παρέμβαση στην προβληματική συμπεριφορά με τη διδασκαλία εναλλακτικών συμπεριφορών ισοδύναμης λειτουργίας

•Συντάσσουν και γραπτά την αξιολόγηση, την ανάλυση και το πλάνο παρέμβασης στην προβληματική συμπεριφορά

•Παρέχουν προτάσεις στην ομάδα τους ή στην οικογένεια για την λειτουργικότερη υποστήριξη της συμπεριφοράς

•Στηρίζουν οι ίδιοι ένα άτομο με προβλήματα συμπεριφοράς
1ος κύκλος: «Χρήση εργαλείων αξιολόγησης μιας συμπεριφοράς: ερωτηματολόγια, συνέντευξη, παρατήρηση, σχετικοί φάκελοι/ιστορικό»

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στον προσωπικό τους χρόνο οι εκπαιδευόμενοι θα αξιολογήσουν ένα περιστατικό τους με τη συγκατάθεση των γονέων. Θα χρειαστεί να αφιερώσουν το λιγότερο 15 ώρες, όπου θα παρατηρήσουν το παιδί σε διάφορα περιβάλλοντα και θα πάρουν συνέντευξη από γονείς, δάσκαλο, εκπαιδευτές και όποιο άλλο άτομο θεωρούν σημαντικό (αν είναι εφικτό). Οι εκπαιδευόμενοι ξεκινούν να γράφουν με συγκεκριμένη δομή το προφίλ της οικογένειας & του παιδιού, καταγράφοντας τα πρώτα αιτήματα.

2ος κύκλος: «Ανάλυση συμπεριφοράς- Ορισμός και μέτρηση της συμπεριφοράς»

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έρθουν σε επαφή ξανά με την οικογένεια και τους εκπαιδευτές και να ορίσουν μαζί τη συμπεριφορά/ές που θα μετρήσουν. Ο εκπαιδευόμενος θα κάνει τις ανάλογες προσαρμογές ενσωματώνοντας τις γνώμες των γονέων. Στο σημείο αυτό θα χρειαστεί να κάνει ο καθένας τη γραφική παρουσίαση των δικών του δεδομένων.
3ος κύκλος: «Ανάλυση συμπεριφοράς και συζήτηση παρεμβάσεων»

Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης θα επικεντρωθεί στην ανάλυση των δεδομένων και στη λειτουργική ανάλυση της αξιολόγησης. Θα γίνει επίσης και χρήση XL για την ευκολότερη ανάλυση των δεδομένων.

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο σημείο αυτό θα χρειαστεί ο καθένας να παρουσιάσει μια υπόθεση. Αλλιώς, θα χρειαστεί να παίρνει δεδομένα και αυτή τη χρονική περίοδο, ώστε να καταλήξει σε μια υπόθεση.
4ος κύκλος: «Report αξιολόγησης και πλάνο στήριξης»

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι εκπαιδευόμενοι θα χρειαστεί να σκεφτούν, να προτείνουν και να συζητήσουν το πλάνο παρέμβασής τους με την οικογένεια/εκπαιδευτές του πελάτη τους. Συντάσσουν ένα θετικό πλάνο παρέμβασης.
Κλείσιμο:

Οι εκπαιδευόμενοι θα πάρουν feedback για όλες τις εργασίες και την πρακτική τους υπό μορφή Λίστας ελέγχου. Μετά από σχολιασμό και συζήτηση, θα παραλάβουν τα πιστοποιητικά εκπαίδευσης. Η συμμετοχή στη συνάντηση αυτή είναι προαιρετική. Όσοι δεν μπορέσουν να παραστούν, θα λάβουν τα πιστοποιητικά τους ταχυδρομικώς.
Σχόλια συμμετεχόντων προηγούμενου κύκλου:

• Με βοήθησε να ξεκαθαρίσω πολλά θέματα! Κατατοπιστικό πάνω στην δουλειά μας

• Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης ήθελα να έρθει ο καιρός να τελειώσει. Τώρα που τελείωσε...ειλικρινά θέλω να ξαναρχίσει!!! Πολύ καλά οργανωμένο υλικό, οργανωμένη η εκπαιδεύτρια και η παρουσίαση.

• Σίγουρα ένας πολύ βασικός κύκλος σεμιναρίων, απαραίτητος για όλους. Ειδικά για όσους ασχολούνται με παιδιά με προβλήματα συμπεριφοράς.

• Αισθάνομαι πλέον μεγαλύτερη σιγουριά και ασφάλεια. Πολλά ενδιαφέροντα παραδείγματα. Η ανταλλαγή των εμπειριών μεταξύ των συμμετεχόντων υπήρξε πολύ χρήσιμη.

• Ιδιαίτερα επαρκές και περιεκτικό. Συνέβαλε ιδιαίτερα θετικά στην ανοικοδόμηση της μάθησής μου!
Κόστος συμμετοχής :
2.100€ (συμπεριλαμβάνετε το εισαγωγικό διήμερο PBSP)

Πληροφορίες–Γραμματεία σεμιναρίου:
Παπαδοπούλου Αντιγόνη τηλ. 6988 715666, ηλεκτρονική διεύθυνση thessaloniki@monorodi.gr
Ημέρες & ώρες επικοινωνίας: Καθημερινά 14:00.-21:00
Δείτε επίσης:

http://www.monorodi.gr/GR/index.php?about=5&practid=1

Νίκος Σφαμένος ποίηση

Αύγουστος 2008


Νίκος Σφαμένος


Άτιτλο


θα με δεις


στους τοίχους της πλήξης


στα φανάρια που δεν άναψαν ποτέ


είμαι εδώ


με σκυφτή πλάτη


βρώμικη ανάσα


να μετράω μέρες που φεύγουν


σ’ άδεια λιμάνια


ο τρόμος πλησιάζει αργά


σέρνεται σαν γάτα


τη ξέρω αυτή τη μυρωδιά


τη ξέρω


νύχτες τώρα


δεν άντεξα ποτέ τους ποιητές


τα πλήθη με τρομάζουν


οι έρωτες δε μου φέρθηκαν καλά


οι θεοί δεν ήταν ευγενικοί


κοιτάζω απ το παράθυρο τα φώτα της πόλης:


άλλο ένα ποίημα πεταμένο στο πάτωμα